برداشت کلم از مزارع شهرستان کوار آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: برداشت انواع کلم از ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه نیز ادامه دارد.وی افزود: پیش بینی می‌شود […]

برداشت کلم از مزارع شهرستان کوار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: برداشت انواع کلم از ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه نیز ادامه دارد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱ هزار تن انواع کلم گل، بروکلی، برگ و قمری در این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شود.
جوکار اظهار کرد: با توجه به کشت نشایی این محصول در بسیاری از مزارع و زود رس بودن بذورکلم، برداشت زود هنگام و صرفه جویی در منابع آبی دارای توجیه اقتصادی برای کشاورزان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با بیان اینکه ایجاد صنایع بسته بندی و صنایع غذایی و تبدیلی، ضمن اشتغال زایی، تاثیر بسزایی در ارزش افزوده محصول دارد، گفت: با توجه به اینکه شهرستان صنایع ترشی و شوری جات ندارد زمینه برای ایجاد این صنایع فراهم است.