رئیس جمهور شناساندن ابعاد شخصیتی شهید بروجردی برای نسل جوان را بسیار مهم دانست و ضمن تقدیر از عوامل ساخت فیلم غریب درباره بخشی از زندگی این شهید والامقام، تصریح کرد: جوانان ما باید بدانند که این شهید بزرگوار در فضای ناامیدی آن دوران با چه همت و تدبیری امیدآفرینی و شهر به شهر امنیت را برقرار کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که به منظور افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، از یادمان شهید محمد بروجردی فرمانده فاتح جبهه‌های غرب در دوران دفاع مقدس، در شهرستان نقده بازدید و به مقام والای ایشان و شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

رئیس جمهور همچنین در جمع پاسداران و اقشار مختلف مردم در سخنان کوتاهی ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: وجب به وجب این مرز و بوم شاهد رشادت، جانفشانی و از خودگذشتگی پاسداران و نیروهای مسلح کشور است و بنده به عنوان یک طلبه و مسئول به همه این عزیزان ادای احترام می‌کنم و همه ملت ایران نیز باید همواره قدردان این رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌ها باشند.
دکتر رئیسی در ادامه شناساندن ابعاد شخصیتی شهید بروجردی برای نسل جوان را بسیار مهم دانست و ضمن تقدیر از عوامل ساخت فیلم غریب درباره بخشی از زندگی این شهید والامقام، تصریح کرد: جوانان ما باید بدانند که این شهید بزرگوار در فضای ناامیدی آن دوران با چه همت و تدبیری امیدآفرینی و شهر به شهر امنیت را برقرار کرد.
رئیس جمهور ادامه داد: امروز هم دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است و آنچه مقتدای بصیرت‌آفرین ما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ما می‌خواهند آن است که با امیدواری، اتکاء به خدا، پشتکار و تلاش و فعالیت مضاعف کارها را پیش ببریم و بدانیم همچنان که دشمنان در این ۴۴ سال در مقابل این ملت کاری از پیش نبردند، با این امنیت، انسجام و همدلی همچنان کاری از پیش نخواهند برد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین حضور در یادمان‌های شهدا را از سرمایه‌های ارزشمند معنوی کشور عنوان کرد و افزود: این سرمایه‌های ارزشمند را باید با انتقال به نسل جوان حفظ کرد و در این زمینه بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب اردوهای راهیان نور، از یادمان‌های شهدا و راهیان پیشرفت برای مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور بسیار مؤثر و ضروری است.
رئیس جمهور افزود: نسل جوان ما باید بداند روزگاری کشورهای غربی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند، اما امروز به همت متخصصان و دانشمندان این کشور و برغم همه تحریم‌ها و فشارها پیشرفته‌ترین صنایع و تجهیزات دفاعی در کشور تولید می‌شود و بسیاری از کشورها متقاضی آن هستند.
دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به افتتاح طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز گفت: کشورهای غربی در زمینه محیط‌زیست نیز صرفاً ادعا دارند در حالی که امروز یکی از بزرگترین طرح‌های زیست محیطی در منطقه غرب آسیا در جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: جوانان ما با توجه به این ظرفیت‌ها و این پیشرفت‌ها و دستاوردها، آینده را بسیار روشن ببینند؛ به یاری خدا آینده‌ای بسیار روشن پیش روی ملت ایران است.
آیت‌الله رئیسی همچنین با حضور بر مزار شهدای گمنام آرمیده در یادمان شهید بروجردی ضمن قرائت فاتحه به مقام والای آنها ادای احترام کرد.