نماینده الجزایر در اتحادیه عرب پنجشنبه شب در سخنانی گفت که ایران کشوری قدرتمند در منطقه است که نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،«عبدالحمید الشبیره» گفت: ایران و ترکیه کشورهای قدرتمند منطقه هستند و در عرصه سیاسی و اقتصادی نقش‌هایی را ایفا می‌کنند که نمی‌توان […]

نماینده الجزایر در اتحادیه عرب پنجشنبه شب در سخنانی گفت که ایران کشوری قدرتمند در منطقه است که نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،«عبدالحمید الشبیره» گفت: ایران و ترکیه کشورهای قدرتمند منطقه هستند و در عرصه سیاسی و اقتصادی نقش‌هایی را ایفا می‌کنند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی همچنین افزود: مسائل بحث برانگیزی وجود دارد که ما نتوانسته‌ایم آنها را حل کنیم و در جلسه مقدماتی وزرای خارجه عرب که پیش از اجلاس سران عرب برگزار می‌شود، این مسائل ارائه خواهد شد.

نماینده الجزایر گفت: پیشنهادهای جدی برای اصلاح اتحادیه عرب و توسعه عملکرد آن برای ارتقای کشورهای عربی وجود دارد.

الشبیره اضافه کرد: همچنین روابط جدید بین سوریه و برخی از کشورهای عربی در سطح نمایندگان اتحادیه عرب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

قرار است در اجلاس سران عرب که روزهای یکم و دوم ماه نوامبر آینده (۱۰ و ۱۱ آبان) برگزار می‌شود، بحران‌های جهان عرب و مسائل امنیت غذایی و انرژی در سایه بحران اوکراین بررسی شود.