افسر ارشد ارتش آمریکا امروز (یکشنبه) با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و تغییرات آب‌وهوایی به عنوان مانعی برای ضدحمله اوکراین، گفت: حدود ۳۰ روز برای این جنگ فرصت باقی مانده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز در گفت‌وگویی با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» […]

افسر ارشد ارتش آمریکا امروز (یکشنبه) با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و تغییرات آب‌وهوایی به عنوان مانعی برای ضدحمله اوکراین، گفت: حدود ۳۰ روز برای این جنگ فرصت باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز در گفت‌وگویی با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» اظهار داشت: شرایط آب و هوایی سرد، حرکت ارتش اوکراین را بسیار سخت‌تر می‌کند.

این افسر آمریکایی با اذعان به اینکه ضدحمله اوکراین کندتر از انتظارات پیش رفته است، گفت: هنوز درگیری‌های سنگینی در جریان است.

میلی افزود: اوکراینی‌ها با روند پیشرفت ثابتی، همچنان در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه اوکراین «با سرعت ثابتی در خطوط مقدم روسیه پیش می‌رود»، گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم ضدحمله شکست خورده یا خیر.

وی ادامه داد: در همان نقطه شروع این جنگ گفته بودم که [ضدحمله] قرار است طولانی، آهسته، سخت و با تلفات زیادی همراه باشد و بدرستی چنین بوده است.

این گزارش می‌افزاید: ضد حمله کی‌یف که در تابستان با هدف بازپس‌گیری سرزمین های تحت تصرف روسیه در اوکراین آغاز شد، تاکنون دستاوردهای اندکی داشته است.

اما مقام‌های اوکراینی ادعا کرده‌اند که اولین خط مستحکم دفاعی روسیه در جبهه جنوب را شکسته‌اند.

پیشتر مایکل کلارک تحلیلگر دفاعی گفته بود یکی از مهم‌ترین محدودیت‌هایی که با تغییرات اجتناب‌ناپذیر آب و هوا ایجاد می‌شود و حمله را در فصل پاییز بسیار چالش‌ برانگیزتر می‌کند، زمین‌های گل‌آلود است که در واقع، گاهی عبور از جاده‌ها و زمین‌ها را غیر ممکن می‌کند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به تازگی گفته است که نیروهای مسلح اوکراین در دستیابی به اهدافشان در تمام جبهه‌ها طی ۳ ماه ضدحمله شکست خوردند.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که تعداد کشته‌ها و زخمی‌های نظامیان روسیه و اوکراین از آغاز جنگ تاکنون به حدود ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

پیشروی اندک اوکراینی‌ها نگرانی‌هایی را در میان حامیان غربی کی‌یف ایجاد کرده است؛ خصوصا اینکه غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی گسترده‌ای که اوکراین برای ادامه نبرد نیاز دارد، با دشواری مواجه هستند.