هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای وظایف و مسئولیت‌های خود در زمینه تعیین سیاست‌های اجرایی برای توسعه کمی و کیفی هنرهای نمایشی و ایجاد و توسعه ساختارها و زیرساخت‌های لازم در جهت رشد و گسترش تولید و عرضه آثار نمایشی، با انتشار گزارشی عنوان کرد طی ۱۰۰ روز گذشته توانسته است با […]

هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای وظایف و مسئولیت‌های خود در زمینه تعیین سیاست‌های اجرایی برای توسعه کمی و کیفی هنرهای نمایشی و ایجاد و توسعه ساختارها و زیرساخت‌های لازم در جهت رشد و گسترش تولید و عرضه آثار نمایشی، با انتشار گزارشی عنوان کرد طی ۱۰۰ روز گذشته توانسته است با کمترین امکانات، میزان بالایی از کارایی و تاثیرگذاری را در عملکرد خود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی ۳۰ نفر از هنرمندان به صندوق اعتباری هنر برای بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی، ۲۴ نفر برای برخورداری از پوشش بیمه تامین اجتماعی و یا برقراری مجدد آن، ۱۳۵ نفر برای عضویت اولیه و تمدید عضویت در صندوق اعتباری هنر، ۴۹ نفر برای دریافت وام ضروری، فرزندآوری، ازدواج و… و معرفی ۳ نفر از هنرمندان برای بهره مندی ازتسهیلات کمک مستمری ازجمله اقدامات ۳ ماه گذشته این اداره کل در زمینه بیمه هنرمندان عرصه نمایش است.
از مجموع ۴۱۲ درخواست مجوز و تمدید پروانه نمایش صحنه‌ای رسیده به این اداره کل طی ۳ ماه گذشته، با ۳۴۵ مورد آن موافقت شد که از این تعداد، ۳۴ مجوز مربوط به بخش دولتی، ۲۵ مجوز مربوط به بخش نیمه دولتی و ۱۳۶ مجوز مربوط به بخش خصوصی است. این مجوزها در حوزه کمدی شبانه، کودک و نوجوان، بانوان، نمایشنامه‌خوانی و جنگ و سرگرمی است. شایان ذکر است از مجموع پروانه نمایش‌های صادره، ۲۶۲ مورد مربوط به نمایشنامه ایرانی و ۹۷ مورد مربوط به نمایشنامه خارجی است.
همچنین مجموعا ۱۴ نمایش در تالارهای تحت نظر این اداره کل طی ۳ ماه گذشته اجرا شده که شامل ۱۰ نمایش در مجموعه تئاتر شهر، ۲ نمایش در تماشاخانه سنگلج و ۲ نمایش در تالار هنر است.
اهدای ۲۷۵۰ جلد کتاب به انجمن‌های هنرهای نمایشی، مؤسسات و ارگان‌ها و هنرمندان استان‌های سراسر کشور و ۱۲۶۶ جلد کتاب به هنرمندان استان‌های کم‌برخوردار و همچنین انتشار شماره ۲۶۶ مجله نمایش و شماره ۸۷ فصلنامه تئاتر و تصویب انتشار دو نمایشنامه «خروس شاه» و «سفر به شهر عروسکی» نیز ازجمله فعالیت‌های اداره پژوهش و انتشارات این اداره کل طی ۳ ماه گذشته است.