رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: به دلیل افزایش بسیار زیاد درخواست گذرنامه زیارتی در سه روز گذشته ظرفیت چاپ ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین مردم جهت حضور در پیاده روی عظیم اربعین در کشور عراق آماده می‌شوند. […]

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: به دلیل افزایش بسیار زیاد درخواست گذرنامه زیارتی در سه روز گذشته ظرفیت چاپ ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین مردم جهت حضور در پیاده روی عظیم اربعین در کشور عراق آماده می‌شوند.

یکی از نیاز‌های ضروری برای خروج از کشور گذرنامه است که در ایام نزدیک به اربعین درخواست صدور و تمدید گذرنامه افزایش پیدا می‌کند، موضوعی که با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست‌ها مشکلاتی برای صدور و تمدید گذرنامه ایجاد می‌شود.

امسال جهت تسهیل در امور زائران با رایزنی وزارت کشور و فراجا با مسئولین کشور عراق تصمیم بر این شد برای افرادی که گذرنامه بین المللی ندارند گذرنامه زیارتی با اعتبار ۵ ساله صادر شود.

گذرنامه زیارتی با توجه به اینکه مخصوص سفر به عتبات عالیات است صدور آن سریع‌تر انجام می‌شود که به گفته مسئولین فراجا، گذرنامه زیارتی پس از ثبت درخواست ۳ تا ۵ روز به دست زائران می‌رسد.

در روز‌های گذشته مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان با ارسال پیام‌های متعدد از طولانی شدن زمان صدور و تحویل گذرنامه زیارتی گلایه داشتند و گفتند که حدود ۱۰ روز است ثبت نام انجام شده، اما گذرنامه به دستشان نرسیده است.

این موضوع و علت آن را از سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پیگیری کردیم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص علت تاخیر ایجاد شده در تحویل گذرنامه‌های زیارتی گفت: گذرنامه زیارتی مورد استقبال تعداد بسیار زیادی از مردم قرار گرفته به طوری که بیش از انتظار درخواست برای دریافت این گذرنامه ثبت شده است.

وی افزود: به دلیل افزایش بسیار زیاد درخواست‌ها، در سه روز گذشته ظرفیت چاپ گذرنامه را ۳۰۰ درصد افزایش دادیم که باعث شد سه برابر ظرفیت کار انجام شود و در سیستم تحویل پست هم تسریع شده است.

سردار ذوالقدر گفت: از روز جمعه که خروجی کار انجام شد مواردی که در صدور گذرنامه تاخیر ایجاد شده بود برای پست ارسال شده تا در نقاط مختلف کشور تحویل مردم داده شود.

وی اظهار کرد: تا دو روز آینده بخش زیادی از مواردی که در صدور گذرنامه تاخیر ایجاد شده است تحویل داده خواهند شد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با بیان اینکه سالن چاپ گذرنامه به صورت سه شیفت و شبانه روزی در حال انجام کار هستند گفت: ادارات گذرنامه سراسر کشور جهت خدمت رسانی به مردم از ساعت ۶ صبح تا ۱۹ فعال هستند.