شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز سه‌شنبه هجدهم مهرماه با میانگین ۹۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.‌ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه هجدهم مهرماه با میانگین ۹۶ وضعیت قابل قبول را نشان […]

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز سه‌شنبه هجدهم مهرماه با میانگین ۹۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.‌

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه هجدهم مهرماه با میانگین ۹۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با ۱۵۳ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در بزرگراه خرازی با ۱۲۷، خیابان زینبیه با ۱۱۱، بولوار کاوه با ۱۲۷ و ولدان (ایستگاه ورزشگاه میثاق) با ۱۰۷ AQI نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

امروز شاخص هوا در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان و میدان انقلاب با ۹۴، پارک زمزم با ۸۱، خیابان پروین اعتصامی با ۹۱، رهنان با ۹۰، رودکی با ۵۰، سپاهان شهر با ۶۲، فرشادی با ۸۳، میدان فیض با ۸۱، کردآباد با ۸۲ و میرزا طاهر با ۸۹ AQI وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد و دو ایستگاه سنجش کیفیت هوا در خیابان استانداری و دانشگاه صنعتی اصفهان کماکان قطع است.

امروز شاخص هوا مبارکه با ۵۹ و شاهین شهر با ۶۸ AQI در وضعیت قابل قبول و در قهجاورستان با ۱۰۸ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است