رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: نقد دلسوزانه توأم با ارائه راهکار و مطالبه گری مورد تایید دستگاه قضایی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، همایش تبیین و بررسی ابعاد و زوایای حقوق عامه با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، معاون اجتماعی و پیشگیری […]

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: نقد دلسوزانه توأم با ارائه راهکار و مطالبه گری مورد تایید دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، همایش تبیین و بررسی ابعاد و زوایای حقوق عامه با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، رئیس دانشگاه کردستان، جمعی از قضات، وکلا، اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه کردستان، سلسله نشست های تخصصی حقوق عامه در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با تاکید بر مسائل استان کردستان ، ضمن تسلیت حادثه متروپل آبادان ، اظهار داشت : دستگاه قضایی در راستای پیشبرد اهداف عالی خود و احقاق حق و اجرای عدالت ، نیازمند مشارکت فعال مردم است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : از آغاز دوره تحول قوه قضاییه نقش مردم و مطالبه گری مردم در مسایل مختلف از جمله حقوق عامه ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده است.

وی تاکید کرد : در راستای دستورالعمل نحوه مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه ، می توان گفت که از محوری ترین سیاستهای دستگاه قضایی مشارکت مردم در امور مختلف این قوه می باشد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت : نظرات تخصصی ریاست محترم قوه قضاییه در نشست های مختلف با اقشار مختلف مردم بیانگر اهمیت مشارکت مردم در سیاستهای عالی قوه قضاییه است .
وی افزود : هر جایی نقض قانون و هنجارها و ارزش ها شکل می گیرد از مصادیق نقض حقوق عامه می باشد که گاهی اوقات توسط شخص حقیقی و گاهی توسط شخص حقوقی اتفاق می افتد.
وی مصادیق حقوق عامه را شامل ترک فعل مدیران ، حوزه تولید و اشتغال ، ساخت و ساز ،مسایل امنیتی و بین المللی ، حوزه بازار، بهداشت عمومی و … بر شمرد و افزود: شیوه مطالبه گری در جامعه باید با رعایت اخلاص ، ضابطه مند و قانون مدار باشد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

رئیس کل دادگستری کردستان در ادامه این همایش نقد و انتقاد را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت : اگر نقد دلسوزانه توأم با ارائه راهکار و مطالبه گری باشد مورد استقبال دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام حسینی در پایان تاکید کرد : دستگاه قضایی از کمک آحاد مردم خصوصا نخبگان جامعه و حقوقدانان را در راستای حفظ و صیانت از حقوق جامعه استقبال می کند.

در ادامه این همایش اساتید و دانشجویان حقوق دانشگاه کردستان به ارائه مطالب در خصوص حقوق عامه پرداختند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان