خبر خوب| امیدآفرینی به سبک خبرنگاران

ما رسالت خود را بر این قرار دادیم که در بسته خبر خوب فقط از نقاط قوت و پیشرفت‌ها بگوییم و امیدآفرینی کنیم. باشد که بتوانیم رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهیم و توفیق داشته باشیم خبر آمدن منتقم عاشورا را به گوش اهل عالم برسانیم…

امروز روز خبرنگار است؛ سالگرد شهادت «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان. ۲۵ سال پیش در چنین روزی طالبان، محمود صارمی را به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در مزارشریف به شهادت رساند و پیکر آنان را در یک گور دسته‌جمعی دفن کرد. حدود یک ماه بعد، شهادت این عزیزان تأیید و پیکر ایشان کشف و به تهران منتقل شد. سالروز شهادت این خبرنگار وظیفه‌شناس و دلسوز را روز خبرنگار نام‌گذاری کرده‌اند.

گروه خبر خوب، تقدیم می‌کند!

امروز روز کسانی است که اطلاع‌رسانی و مخابرهٔ اخبار می‌کنند. اما فرق عمدهٔ گروه خبر خوب با سایر گروه‌های خبری، تمرکز بر اخبار خوب است. چون تلاش می‌کنیم به توصیهٔ رهبر فرزانه‌مان عمل کنیم که فرموده‌اند: «یک توصیهٔ مهم من به همهٔ کسانی که توانایی سخن گفتن با مردم را دارند و رسانه در اختیارشان است،… امیدآفرینی است. دشمن سعی می‌کند جوان‌های ما را ناامید کند؛ ما باید متقابلاً ‌امیدآفرینی کنیم… همه موظفند امیدآفرینی کنند..‌.‌‌ در کنار بیان ضعف‌ها بایستی امیدآفرینی هم بشود، آینده و افق روشن در مقابل چشم قرار بگیرد و نشان داده بشود.» پس ما رسالت خود را بر این قرار دادیم که در کنار گروه‌های دیگر که وظیفهٔ بیان ضعف‌ها و کاستی‌ها را بر عهده دارند، در این گروه فقط از نقاط قوت و پیشرفت‌ها بگوییم و امیدآفرینی کنیم.

باشد که ما نیز رسالت‌مان را به بهترین نحو انجام دهیم و توفیق داشته باشیم خبر آمدن منتقم عاشورا را به گوش اهل عالم برسانیم…

کارخانهٔ روغن نباتی شیراز

کارخانهٔ روغن نباتی شیراز بازگشایی شد

جان تازه بر کالبد کارخانهٔ روغن نباتی شیراز بعد از ۵ سال

یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات اجتماعی و اقتصادی، از مدار خارج شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است. از همان منظر یکی از نشاط‌آورترین و امیدبخش‌ترین اتفاقات نیز، بازگشت این واحدها به مدار کار و تولید است. موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس اخیراً اعلام کرد «با ورود دستگاه قضا ۶۱درصد از سهام کارخانهٔ روغن نباتی شیراز به سرمایه‌گذار جدید واگذار و این کارخانه پس از ۵ سال تعطیلی دوباره احیا شد.».

این کارخانه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی داشته که دستگاه قضا زمینهٔ پرداخت بخشی از این مبلغ را برای سرمایه‌گذار جدید فراهم کرد. به طوری که بار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان از این بدهی از روی دوش این کارخانهٔ شیرازی برداشته شد.

این کارخانه یک واحد قوطی حلبی‌سازی هم داشته که ۱۰ سال پیش تعطیل شد. اما قرار است حلب مورد نیاز خود را از صنایع فولاد اصفهان تأمین کند. بنابراین چراغ واحد قوطی‌سازی در اصفهان هم دوباره روشن شد و نیروهایش به سر کارشان برگشتند. تا باد چُنین بادا…

مثل این راننده‌کامیون دنیا را جای زیباتری برای زندگی کنیم

خدمت‌رسانی به مردم به سبک راننده کامیون بامرام

تا حالا فکر کرده‌اید که شما به عنوان همین کسی که در حال حاضر هستید، در همین جایگاه و شغلی که قرار دارید، چه خدمت ویژه‌ای جدا از وظایف‌تان می‌توانید به دیگران ارائه دهید برای اینکه دنیا را به جای بهتر و زیباتری برای زندگی تبدیل کنید؟ ما در بسته‌های خبر خوب گاهی بعضی از ایده‌های دیگران را در این زمینه برایتان می‌آوریم.

کامیون خوش‌فکر و دریادل

مثلاً این راننده کامیون خوش‌فکر و دریادل، اسباب منزل بچه‌های بی‌سرپرست و فاقد شغل و نیز جهیزیهٔ عروس و دامادها را به رایگان جابه‌جا می‌کند. هم دست نیازمندان را می‌گیرد و هم به سهم خودش ازدواج جوانان را آسان و آنها را تشویق به ازدواج می‌کند.

اگر هر کدام از ما به اندازهٔ این راننده کامیون خوش‌قلب، از اطرافیان خود دستگیری کنیم و هوای زوج‌های جوان را داشته باشیم، آیا دنیا روی زیباتری از خود را نشان‌مان نمی‌دهد؟

بچه‌ماهی‌های کپور، آزاد و خاویاری در راه دریای مازندران

۸۵ میلیون بچه‌ماهی راهی رودهای مازندران شدند

پزشکان ماهی را یکی از غذاهای مهم و مفید می‌دانند که حتماً باید در رژیم غذایی‌مان باشد. کاهش خطر سکتهٔ مغزی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش خطر بیماری‌های خودایمنی و قلبی، بهبود کیفیت خواب، کاهش افسردگی، سلامت پوست و مو، کاهش سطح کلسترول و… از جمله فواید ماهی است.

صید ماهی در دریای مازندران نسبت به سال گذشته ۹۴درصد رشد داشته است. بنابراین برای حفظ و بازسازی ذخایر دریا لازم است که به نسبت مناسب، بچه‌ماهی تولید و راهی دریا شود تا در فصل صید، تور صیادان را پر کنند و به خاطر حجم صید، به ذخایر دریاییِ خزر عزیزمان نیز آسیب وارد نشود.

قاسم کریم‌زاده، مدیر کل شیلات مازندران گفته امسال ۸۵ میلیون بچه‌ماهی در رودخانه‌ های مهم شیلاتی استان رهاسازی شده که نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است. این بچه‌ماهی‌ها از نوع کپور، آزاد و خاویاری بوده‌اند که ۴۰درصدشان در رودخانه‌های شرق، ۳۰درصدشان در روخانه‌های شهرستان‌های مرکزی و ۳۰درصدشان نیز در رودخانه‌های غرب مازندران رها‌سازی شده‌اند.

حبیبه آزادی و دخترانش سوگند و سارگل، از عشق ایران، نقالی و شاهنامه‌خوانی می‌کنند

مادری که با دو دخترش شاهنامه‌خوانی می‌کند/ نقالی برای عشق به وطن

نقالی یکی از هنرهای اصیل و کهن ایرانی است که از گذشته‌های دور سینه به سینه و نسل به نسل به ما رسیده و نشان از فرهنگ غنی ایرانیان است.

حبیبه آزادی بانوی فرهیخته‌ای است که می‌کوشد علاقه به وطن را از راه تدریس شاهنامه و شعرهای اصیل ایرانی زنده نگه دارد. او و دو دخترش که در این حوزه کار می‌کنند، برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایرانی، نسل جدید را با این فرهنگ اصیل و کهن ایرانی آشنا می‌کنند.

آزادی، سه دوره قصه‌گوی برتر استان تهران و یک دوره مادر برتر قصه‌گوی استان تهران شده است.

کارت خبرنگاری شهید «حسن باقری» نابغهٔ اطلاعات‌عملیات

این خبرنگار نابغه، نخبهٔ دفاعی بود!

شهید «غلامحسین افشردی»، معروف به «حسن باقری» را تقریباً همه می‌شناسیم. اما شاید بسیاری از ما ندانیم که او دوره‌ای از زندگی‌اش را به خبرنگاری گذرانده و این صنف را با نام خودش متبرک کرده است.

افشردی اولین خبرنگاری بود که بعد از پیروزی انقلاب، برای پوشش خبری به خارج از کشور اعزام شد. تسخیر لانهٔ جاسوسی از وقایعی بود که افشردی هدایت و نگارش اخبار آن را بر عهده داشت. چند ساعت بعد از شکست آمریکا در طبس، افشردی اولین خبرنگاری بود که به محل حادثه رسید و در چهار گزارش ویژه، جزئیات این ماجرا را افشا کرد.

بعد از حملهٔ رژیم بعث عراق به ایران، او به جبهه‌های جنگ پیوست و خیلی زود به یکی از فرماندهان نابغه تبدیل شد. احمد دهقان، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در مورد او می‌گوید: «[او و گروهش] می‌توانستند بفهمند دشمن در کجاست، چه تعداد نیرو دارد، هدفش چیست، برای چه آمده است، تا کجا می‌خواهد برود و… همان چیزهایی که او در دورهٔ‌ روزنامه‌نگاری آموخته بود، گویی تمام تجربیات گذشته (که در ظاهر پراکنده و نامربوط به‌ نظر می‌آمدند) برای چنین روزهایی اندوخته شده بود.»

آری… چُنین است خبرنگاری…

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۳۳۶۶۰۰۰۹ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید