استاندار کردستان گفت:مهمان‌نوازی و تکریم مسافران نوروزی، از مهم‌ترین ویژگی بارز مردم کردستان به‌شمار ‌می‌رود و مردم این استان همواره از لحاظ میزبانی شهره خاص و عام بوده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۱، […]

استاندار کردستان گفت:مهمان‌نوازی و تکریم مسافران نوروزی، از مهم‌ترین ویژگی بارز مردم کردستان به‌شمار ‌می‌رود و مردم این استان همواره از لحاظ میزبانی شهره خاص و عام بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۱، اظهار داشت:گردشگری یکی از راهبردهای اصلی پیشرفت و توسعه استان است.

استاندار کردستان افزود:ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری بسیار فراوان است که از این ظرفیت‌ها می‌توان در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بهره برد.

زارعی کوشا، عنوان کرد:معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان از جمله مسائلی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود تا مسافران و گردشگران، با فرهنگ غنی این استان بهتر آشنا شوند.

او با بیان این‌که هنوز در سطح کشور و حتی در خود استان شناخت چندانی از توانمندی‌های گردشگری وجود ندارد، بیان داشت: باید در نوروز امسال و با همکاری تمام نهادهای مربوطه، صداوسیما، هنرمندان و رسانه‌ها، بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی استان به بهترین نحو در سطح کشور معرفی شود.

استاندار کردستان یادآور شد:ارائه خلاقیت و ایده‌های نو از جانب دانشگاهیان و اصحاب‌فن می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های مغفول گردشگری استان موثر باشد.

وی اظهار داشت: شهرداران شهر‌های مهمان‌پذیر استان باید فضای شهری را برای مسافران و گردشگران فراهم کنند.

زارعی کوشا بیان داشت:امیدواریم با آمادگی تمام دستگاه‎های مرتبط و فراهم کردن زیرساخت‌ها، شرایطی را مهیا کنیم تا در ایام نوروز ۱۴۰۱، ماندگاری مسافران در این استان بیشتر شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان