رئیس اداره هلال احمر سقز از امداد رسانی به ۷۰ خودرو و اسکان ۲۹۷ مسافر در راه مانده از شب گذشته تاکنون خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمدسرکوت غوثی اظهار داشت: تعداد ٨ تیم شامل ۴۰ نفر نیروی داوطلب و اداری و ۲ آمبولانس، ۲ خودرو کمک‌دار و چهار […]

رئیس اداره هلال احمر سقز از امداد رسانی به ۷۰ خودرو و اسکان ۲۹۷ مسافر در راه مانده از شب گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمدسرکوت غوثی اظهار داشت: تعداد ٨ تیم شامل ۴۰ نفر نیروی داوطلب و اداری و ۲ آمبولانس، ۲ خودرو کمک‌دار و چهار خودرو آفرود از شب گذشته عملیات امدادی را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ تخته پتو، اقلام غذایی، آب معدنی، خرما، کیک و بیسکویت نیز در بین افراد در راه مانده توزیع شده است.

رئیس اداره هلال احمر سقز از امدادرسانی به ۷۰ خودرو و اسکان ۲۹۷ مسافر در راه مانده از شب گذشته تاکنون خبر داد.

رئیس اداره هواشناسی سقز هم گفت: عمق برف در ایستگاه سقز به ۵۴ سانتیمتر رسید و آب حاصل از ذوب برف نیز  39.5 میلیمتر شد.

خالد علایی ادامه داد: این سیستم تا اواخر امشب ادامه داشته و صبح سه‌شنبه از منطقه خارج می‌شود و به دنبال آن دما به طور محسوسی کاهش می‌یابد و سیستم بعدی با قدرتی کمتر چهارشنبه شب تا ظهر پنجشنبه موجب بارش مجدد برف در منطقه ما خواهد شد.

وی دمای فعلی شهر سقز را منفی ۶ با وزش باد آرام اعلام کرد و از مردم خواست در روزهای آینده که هوا سرد می‌شود و یخبندان خواهیم داشت از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری کنند.

فرماندار سقز هم اظهار کرد: مدارس سقز و منطقه زیویه و مراکز دانشگاهی و آموزش عالی فردا سه‌شنبه تعطیل است و ادارات سقز هم فردا با ۲ ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند.

کامیل کریمیان اعلام کرد: با توجه به بارش برف و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا، یخبندان و لغزندگی معابر و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، با هماهنگی های به عمل آمده، تمام مدارس سه مقطع تحصیلی شهر و روستا و مراکز پیش دبستانی شهرستان سقز و منطقه زیویه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، فردا سه شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ تعطیل است.

فرماندار ویژه سقز همچنین گفت: تمام ادارات و بانک‌های شهرستان سقز با دو ساعت تاخیر در ساعت ۹:۳۰ دقیقه آغاز بکار خواهند کرد.

وی ادامه داد: مدارسی که امتحانات نهایی دارند، شامل تعطیلی نیستند و این امتحانات مطابق برنامه برگزار می‌شود و آموزش دانش آموزان نیز در بستر شبکه آموزشی دانش آموزان «شاد» تداوم دارد و امتحانات داخلی در فردا سه شنبه ۲۸ دی ماه با نظر مدیر و شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول می‌شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان