به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان «پارما»، همایش تجلیل از محیط بانان استان با حضور فرماندهان یگان های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان ملی زمین و مسکن استان، هنرمندان و مستندسازان، پیشکسوتان و فعالان محیط زیست، نمایندگان سازمان های مردم نهاد […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان «پارما»، همایش تجلیل از محیط بانان استان با حضور فرماندهان یگان های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان ملی زمین و مسکن استان، هنرمندان و مستندسازان، پیشکسوتان و فعالان محیط زیست، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و رؤسا و محیط بانان مناطق حفاظت شده استان، در تالار اجتماعات محیط بان این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این همایش ضمن اشاره به کار و نقش ارزشمند و تأثیرگذار محیط بانان گفت؛ محیط بان کسی است که محیط زیست را حفاظت می کند و ما باید برای این قشر محیط بان ارزش قائل شویم.

ایرج حشمتی ادامه داد؛ ارزشمندترین منبع حیات در دنیا تنوع زیستی است و کشورهایی پیشرفته هستند که از منابع زیستی خود بخوبی حفاظت می کنند. وی افزود؛ امنیت غذایی و سلامت در گرو حفظ تنوع زیستی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت؛ اصفهان در مجموع پنج چالش اساسی کشور را دارا است که عبارتند از موضوع آب، آلودگی هوا، فرسایش و تغییر کاربری اراضی، تهدید تنوع زیستی و مصرف بی رویه انرژی.

حشمتی اعلام داشت؛ بیش از ۵۰۰ کیلومتر جاده در داخل مناطق بکر و حفاظت شده و پارک های ملی استان ایجاد شده که شامل جاده های دسترسی و معادن، خطوط نیرو، گاز، نفت و … است و چنین مواردی می تواند رسالتی برای گروه های مستندساز جهت معرفی وضعیت فعلی محیط زیست استان باشد که نتایج این مستندات در تصمیم سازی ها بسیار مؤثر خواهد بود.

وی در خصوص محیط بانان گفت؛ محیط بانان ما افرادی صبور، بلندنظر، تصمیم گیر لحظه ها بویژه در شرایط بحرانی بوده و در عین حال که دارای روحیه پهلوانی در برخورد با متخلفین هستند، در نگهداری از حیات وحش و گونه های آسیب دیده روحیه لطیفی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن اشاره به زحمات و فعالیت های مختلف و متنوع محیط بانان از جمله ساخت آبشخور و پست های دیده بانی، تأمین علوفه و آب برای حیات وحش، عکاسی در طبیعت،تعقیب متخلفین، راهنمای مهمانان در مناطق، رانندگی و موتور سواری، مکانیکی و آشپزی گفت؛ محیط بانان با عشق کار می کنند و سرباز واقعی وطن هستند و همه ما باید بیشتر به فکر آنان باشیم.

در این همایش از مستند ساز طبیعت پیمان شاکرینی، همیار محیط زیست علیرضا نادری، هنرمند طبیعت دوست علی بالایی، افسرمحیط دار یکم رضا نامدار، محیط بانان نمونه ۱۴۰۰؛ محیط دار دوم محمد بلماسب، محیط دار دوم سعید شیرازی و افسر محیط دار سوم حسین نجفی، محیط بانان شاخص ۱۴۰۰؛ محیط دار یکم فرهاد کریمی، محیط دار سوم محمدرضا باقی، افسر محیط دار دوم احمد میکلانی، محیط بان یکم محمود شاهین پور، محیط بان یکم مجتبی طاهری و محیط بان شایسته تقدیر ۱۴۰۰؛ محیط بان سوم حسن سعادت تقدیر شد