رئیس‌جمهور آمریکا حملات تجاوزکارانه ارتش کشورش در شرق سوریه را به اطلاع روسای دو مجلس قانونگذار آمریکا رسانده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری فارس جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیامی حمله تجاوزکارانه ارتش این کشور در شرق سوریه را به اطلاع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس موقت مجلس سنا رساند. در […]

رئیس‌جمهور آمریکا حملات تجاوزکارانه ارتش کشورش در شرق سوریه را به اطلاع روسای دو مجلس قانونگذار آمریکا رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری فارس جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیامی حمله تجاوزکارانه ارتش این کشور در شرق سوریه را به اطلاع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس موقت مجلس سنا رساند.

در این بیانیه که متن آن روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته آمده است: «روز ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ نیروهای ایالات متحده به دستور من اقدام به انجام حملات نقطه‌زن به یک تأسیسات در شرق سوریه کردند.»

بایدن مدعی شده که این تأسیسات مورد استفاده گروه‌های تحت حمایت ایران بوده است. او ادعا کرده این گروه‌ها با پهپاد، راکت و خمپاره به نیروها و تأسیسات آمریکا در سوریه حمله کرده‌اند.

بایدن مدعی شده که دستور این حمله را به منظور «محافظت  و دفاع» از امنیت نیروهای آمریکایی صادر کرده است.

بامداد گذشته (پنجشنبه) منابع محلی از حملات نظامیان آمریکایی به مواضعی در خاک سوریه برای دومین شب متوالی خبر دادند.رسانه‌های عربی گزارش دادند که ائتلاف متجاوز آمریکایی حملات گسترده‌ای به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه انجام داده است.

طبق گزارش‌ها نیروهای وابسته به آمریکا مناطقی را اطراف شهرهای «المیادین» و «القوریه» در شرق سوریه هدف قرار دادند. همچنین گفته می‌شود بالگردهای آمریکایی به پایگاه مقاومت در نزدیکی «قلعه الحربه» در المیادین حمله کردند.

گروه‌های مقاومت به این حملات واکنش نشان داده‌اند. شامگاه پنجشنبه منابع خبری از حمله در سومین شب متوالی به نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند.