ارائه خدمات فرهنگی هنری رایگان در ۷۰ شهرستان کم برخوردار کشور محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر اهتمام وزارت فرهنگ مبنی بر تحقق اهداف عدالت فرهنگی به فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این قرارگاه تا به امروز در بیش از ۷۰ شهرستان کم برخوردار، کارگاه های آموزش رایگان هنر را برپا […]

ارائه خدمات فرهنگی هنری رایگان در ۷۰ شهرستان کم برخوردار کشور

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر اهتمام وزارت فرهنگ مبنی بر تحقق اهداف عدالت فرهنگی به فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این قرارگاه تا به امروز در بیش از ۷۰ شهرستان کم برخوردار، کارگاه های آموزش رایگان هنر را برپا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت /وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که از صبح امروز پنجشنبه بیست و هفتم مردادماه در ادامه سفرهای استانی خود عازم شهرستانهای غرب استان تهران شده است، در ادامه سفر خود در دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ملارد با تاکید بر شعار «عدالت فرهنگی» دولت مردمی اظهار داشت: دولت انقلابی در راستای تحقق شعار عدالت فرهنگی نهایت تلاش خود را می‌کند تا دسترسی عموم مردم به امکانات فرهنگی و هنری تسهیل شود.

وی در ادامه به فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی وزارت فرهنگ در راستای تحقق شعار عدالت فرهنگی اشاره کرد و افزود: قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی تا به امروز در بیش از ۷۰ شهرستان کم برخوردار فعالیت خود را آغاز کرده است و بیش از ۳۰ هزار هنرجو در ۵۰ رشته فرهنگی و هنری تحت آموزش رایگان قرار گرفته اند.

اسماعیلی با اشاره به «نهضت بازگشت به مساجد» به عنوان یکی دیگر از رویکردهای اصلی دولت مردمی گفت: با توجه به اهمیت همین رویکرد، اغلب دوره های آموزشی قرارگاه محرومیت زدایی در مساجد و مراکز مذهبی برگزار می شود .

وی  ادامه داد: مساجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ایران اسلامی باشد، اگر در سال‌های گذشته اراده بر این بود که فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد و مراکز دینی متمرکز باشد، امروزه خیلی از تضادها و تنش‌ها را شاهد نبودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای دولت مردمی پرداخت و تصریح کرد: شخص رئیس جمهور مکتبی و انقلابی معتقد است که در سفرهای استانی با درک فضای واقعی زندگی مردم و با درک واقعی شرایط می توان بهترین تصمیم‌گیری ممکن را برای حل مسائل داشته باشیم از سویی مسئولان با خارج شدن از اتاق‌های درب بسته و حضور در جمع اقشار مختلف مردم می توانند اقدامات شایسته و مؤثری برای حل مشکلات بردارند.

 وزیر فرهنگ در دولت مردمی گفت: در راستای سفرهای استانی رئیس جمهور حدود هفت هزار و پانصد میلیارد تومان به تکمیل پروژه های نیمه تمام و ایجاد زیرساخت ها اختصاص داده شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به فعالیت های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ پرداخت و گفت: معاونت قرآنی با طرح «بشری» به دنبال تحول جدی در حوزه آموزش قرآن کریم در کشور است و از آنجا که توسعه فعالیت‌های قرآنی یکی از مهمترین ابزار پیشرفت مدیریت فرهنگی کشور است، وزارت فرهنگ در دوره جدید اهتمام بسیاری بر این موضوع دارد.

 اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار داریم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کمک حال دولت مردمی باشند تا بتوانیم ریل‌گذاری شایسته‌ای در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری داشته باشیم.

گفتنی است، حضور در گلزار شهدای شهرستان ملارد و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، حضور در فرمانداری ملارد و جلسه در خصوص مسائل فرهنگی مصلی این شهرستان، بازدید از مجتمع فرهنگی هنری سلمان هراتی و بازدید خودرویی از برخی مناطق آسیب پذیر منطقه بخشی از برنامه های سفر استانی وزیر فرهنگ به شهرستان های ملارد بود. همچنین وزیر فرهنگ از صبح امروز پنجشنبه در بخش نخست سفر استانی خود به شهرستان های غرب استان تهران در شهرستان قدس حضور پیدا کرد.