توقیف خودرو شوتی حامل ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در بیجار/ کامیون حمل احشام قاچاق در کامیاران توقیف شد فرمانده انتظامی استان کردستان از توقیف یک دستگاه خودرو شوتی حامل ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان بیجار خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف […]

توقیف خودرو شوتی حامل ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در بیجار/ کامیون حمل احشام قاچاق در کامیاران توقیف شد

فرمانده انتظامی استان کردستان از توقیف یک دستگاه خودرو شوتی حامل ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۳۳۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سردار “رسول برزوئی” در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت انتظامی استان با اشراف اطلاعاتی خودرو حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی خودروی حامل کالای قاچاق در محور سنندج به کامیاران را متوقف کردند و در بازرسی از آن تعداد ۳۳۴ هزار و ۳۶۰نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در این راستا ۲نفر به عنوان متهم دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

خودرو شوتی حامل ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در بیجار توقیف شد

سردار “علی آزادی” در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در اجرای طرح مقابله با خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق، ماموران پلیس آگاهی شهرستان “بیجار” در محورهای مواصلاتی این شهرستان یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: ماوران انتظامی پس از هماهنگی با مراجع قضائی خودرو مورد نظر را متوقف کردند و در بازرسی از آن ۳ هزار و ۸۵۶ عدد ساعت مچی قاچاق و ۴ هزار و ۷۳۰ قلم انواع لوازم آرایشی فاقد مدارک گمرگی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: با توجه به شرایط کوهستانی محیط متهم متواری و تلاش جهت دستگیری متهم ادامه دارد و شهروندان به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا، از خرید و استفاده از کالا های قاچاق خوداری و موارد مشکوک را به فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲ هزار و ۸۰۰ قلم لوازم بهداشتی قاچاق در قروه

سرهنگ “علیرضا صفری” در تشریح این خبر گفت: در پی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل محورهای مواصلاتی، مأموران انتظامی به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ صفری افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از خودروی مذکور موفق شدند تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ قلم لوازم بهداشتی قاچاق را کشف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان قروه در پایان با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و پرونده مربوط تحویل مرجع قضایی شد.

توقیف احشام قاچاق در” کامیاران “

سردار” علی آزادی ” در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق ماموران انتظامی شهرستان کامیاران حین کنترل وسایل نقلیه عبوری درمحور کامیاران-سنندج یک دستگاه کامیون کشنده حامل دام قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مراجع قضائی خودرو مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن۲۲۰ رأس گوسفند قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این تعداد دام را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این عملیات ۲ نفر دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کشف محموله قارچ های ترافل قاچاق در بیجار

سرهنگ شهریار قربانی فرمانده انتظامی بیجار اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان بیجار هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از این خودرو ۴۸۶ کیلو قارچ ترافل قاچاق کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این عملیات یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد، تصریح کرد: ترافل، نوعی قارچ خوراکی کمیاب و گران قیمت است که در جنگل های هیرکانی رشد می کند و به زبان محلی به آن “دنبلان” نیز می گویند و سودجویان برای کسب منفعت، علاوه بر قاچاق این محصول موجب آسیب به محیط زیست نیز می شوند لذا پلیس برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان