سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی مقررات کشور میزبان حج، در اطلاعیه‌ای متذکر شد: ” طبق قوانین و مقررات کشور عربستان، حمل و مصرف مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان (متادون، ترامادول و…) و برخی داروهای مسکن کدئین‌دار ممنوع بوده و در صورت کشف در فرودگاه‌ها، بدون شک زائر بازداشت و روانه زندان خواهد شد. نسبت به […]

سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی مقررات کشور میزبان حج، در اطلاعیه‌ای متذکر شد:

” طبق قوانین و مقررات کشور عربستان، حمل و مصرف مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان (متادون، ترامادول و…) و برخی داروهای مسکن کدئین‌دار ممنوع بوده و در صورت کشف در فرودگاه‌ها، بدون شک زائر بازداشت و روانه زندان خواهد شد.

نسبت به ممنوعیت‌های موجود در کشور میزبان (عربستان) از قبیل عکسبرداری، فیلمبرداری، صلوات‌های گروهی، شعارهای جمعی، فروش اجناس، تردد به فروشگاه‌ها و مراکز خریدی که اقدام به فروش سلاح شکاری و ابزار و ادوات شکار می‌کنند، توجه لازم شود.

مراقبت از چمدان، کیف دستی و وسایل شخصی، در طول مسافرت یک وظیفه شخصی است، بنابراین در فرودگاه جده یا مدینه نیز از سالم رسیدن وسایل خود، اطمینان حاصل کنید.

به هیچ‌وجه از آسانسورهای حمل بار که عموماً به زیرزمین‌های هتل محل اسکان راه دارد، استفاده نکنید.

هنگام خروج از هتل و عزیمت به حرم‌ها و یا فروشگاه‌ها، همواره به اندازه نیاز خود وجه نقد به همراه داشته باشید.

همراه بردن وسایلی مانند کارد میوه‌خوری، قاشق و چنگال، لیوان شیشه‌ای و ظروف غذا به داخل حرمین شریفین ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط نیروهای بازرسی ورودی حرم توقیف می‌شود. “