رئیس ستاد برگزاری بزرگداشت نهم دی گفت: ریشه و خاستگاه جنگ ترکیبی امروز در فتنه ۱۳۸۸ است، آن فتنه و کاری که جریان فتنه انجام داد دشمن را برای فروپاشی از درون به طمع انداخت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، علی‌محمد نائینی رئیس ستاد برگزاری بزرگداشت نهم دی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه ۷ دی) […]

رئیس ستاد برگزاری بزرگداشت نهم دی گفت: ریشه و خاستگاه جنگ ترکیبی امروز در فتنه ۱۳۸۸ است، آن فتنه و کاری که جریان فتنه انجام داد دشمن را برای فروپاشی از درون به طمع انداخت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، علی‌محمد نائینی رئیس ستاد برگزاری بزرگداشت نهم دی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه ۷ دی) برگزار شد، طی سخنانی ضمن تشریح برنامه‌های این ستاد اظهار داشت: در مقاطعی از تاریخ رخدادهای عظیمی اتفاق می‌افتد که آن رخداد به یک هویت در امتداد زمان تبدیل و شگفتی‌ساز و تاریخ ساز می‌شود.

وی افزود: آن روز از روزهای دیگر متفاوت و به روز تجلی قدرت الهی تبدیل می‌شود. اتفاقی که در آن‌ روز می‌افتد، آن‌قدر زنده، مؤثر، الهام‌بخش و دارای امتداد تأثیر و ماندگاری است که نه‌تنها قابل کتمان و فراموش‌ شدن نیست، بلکه به یک حقیقت برکشیده و بالنده در تاریخ تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید

واقعیت فتنه ۸۸ برای نسلی که ۹ دی را ندیده است تبیین شود

نائینی با بیان اینکه حماسه نهم دی در سال ۸۸ یک نمونه برجسته و یک پرچم به اهتزاز درآمده در تاریخ انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: یوم‌الله نهم دی همچنان الهام‌بخش و یک چراغ پرفروغ است. این حماسه در زمان خودش بی‌بدیل و منحصربه‌فرد بود. ۹ دی با هیچ تظاهرات قبل خود قابل‌ مقایسه نبود. همه ویژگی‌ها و معارفی که در نهم دی ۸۸ متولد شد، متعلق به همان شرایط بود. یک اقدام فوق‌العاده کارساز و در شرایط خود کاملاً به‌لحظه و برای امروز، آینده و تاریخ درس‌آموز و الهام‌بخش شد.

رئیس ستاد برگزاری بزرگداشت نهم دی عنوان کرد: در شرایطی که دشمن همه داشته‌ها و ظرفیت‌های خود را برای براندازی نرم به صحنه آورد، واکنش فراگیر، خودجوش و عاشورایی مردم ایران همه محاسبات دشمن را درهم ریخت و کشور را از یک خطر جدی عبور داد. حماسه نهم دی‌ماه کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های سیاسی جهان مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است با پشتوانه مردمی مقابل آنها بایستد و اهداف خود را به‌پیش ببرد.

نائینی با تأکید بر اینکه در حماسه نهم دی قدرت انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمن آشکار شد و تئوری‌ کودتای رنگی، رنگ باخت، گفت: حماسه نهم دی واکنش قاطع و بموقع نسبت به هتک حرمت عاشورا و ارزش‌های دینی و سیاسی بود، تجلی قدرت الهی و مردمی در حمایت کامل از رهبری، ولایت فقیه و نظام دینی بود. جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل ماهیت ضد استکباری, تقابل با الگوی لیبرال دموکراسی، ارائه الگوی حکمرانی جدید، موقعیت ممتاز ژئوپولیتیکی، حمایت از مستضعفین جهان و جبهه مقاومت، حفظ سیاست استقلال‌خواهی و استکبارستیزی به‌طور طبیعی در معرض تهدیدات و فتنه‌های گوناگونی قرار دارد.

وی گفت: صحنه امروز جنگ، جنگ ترکیبی است. ‏پدیده جنگ نوظهور ترکیبی یک جنگ جهانی است، عرصه‌ها، ویژگی‌ها، ابعاد و ابزارهای متنوعی دارد و علاوه بر آن پردامنه، پیچیده و خطرناک است. اقدامات دشمن به‌صورت ترکیبی طراحی و اعمال می‌شود. امروز آمریکایی‌ها و با کمک صهیونیست‌ها، برخی از کشورهای منطقه، تمام جبهه شرک، کفر و نفاق، جنگ ترکیبی را در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، روانی، امنیتی و فرهنگی، توأم با نفوذ و شبکه‌سازی در داخل و خارج، فرماندهی و هدایت می‌کنند.