کردستان به پایلوت صادرات فرش دستباف تبدیل می‌شود/ اشتغال فارغ‌التحصیلان، اولویت اول استان است سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به سبب اهمیت جایگاه آنان در توسعه و پیشرفت استان باید در اولویت فعالیت‌های اشتغالزایی به ویژه سرمایه گذاری‌های خارجی قرار گیرد‌. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

کردستان به پایلوت صادرات فرش دستباف تبدیل می‌شود/ اشتغال فارغ‌التحصیلان، اولویت اول استان است

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به سبب اهمیت جایگاه آنان در توسعه و پیشرفت استان باید در اولویت فعالیت‌های اشتغالزایی به ویژه سرمایه گذاری‌های خارجی قرار گیرد‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی نوری روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه در جلسه اشتغال استان نگرش ویژه دستگاه‌های اجرایی به حوزه اشتغال را ضروری برشمرد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان، ادامه داد: اتصال محکمی در حوزه اشتغال پایدار و در حوزه‌های صنعت، معدن در استان دیده نمی‌شود و باید به این امر به شکل ویژه توجه شود.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: اکنون مشکل ما در حوزه اشتغال، تأسیس مراکز آموزشی نیست بلکه مشکل در وابستگی ایفای نقش دانشگاه در خط تولید و بهره‌وری و در وابستگی واحدهای تولیدی به سایر استان‌ها است و باید با بومی‌سازی، کاهش و عدم وابستگی‌ها بتوانیم به هدف اصلی اتصال بین دانشگاه و واحدهای تولیدی را برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنیم‌‌.

نوری با بیان اینکه سالیان مختلف در حوزه مرز طرح ساماندهی خویی داده شده اما باید دید چه میزان از این طرح محقق و عملی شده افزود: اینکه چه میزان از انتظار ما در مرز باشماق در حوزه اشتغال به ثمر نشسته است و یا در حوزه سرمایه‌گذار چه مقدار به اشتغال توجه شده، مهم و نیازمند بحث و بررسی است‌.

وی با اشاره به اینکه تنها ورود و معرفی سرمایه‌گذار به داخل استان کافی نیست، ادامه داد: بلکه ایجاد اشتغال باید دستاورد اصلی طرح‌های سرمایه‌گذاری باشد.

این مقام مسئول گفت: توسعه و اشتغال نیازمند فکر و نگاه توسعه‌ای به استان در حوزه اشتغال است.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان عنوان کرد: همایش اتصال بین دانشگاه و تولید باید با محوریت ورود شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد برندینگ در لوازم خانگی بانه باید در استان کردستان در آذرماه برگزار شود و استان‌های دیگر با شرکت لوازم خانگی بانه آشنا شود.

نوری اظهار داشت: حضور سرمایه‌گذاران در استان ارزشمند است و از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق جذب شده‌اند و انتظار می‌رود برای اشتغال فارغ التحصیلان با محوریت سرمایه‌گذاری در استان تمهیداتی اندیشیده شود تا اولویت بهره گیری از ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاران خارجی در کردستان به سمت فارغ التحصیلان دانشگاهی سوق یابد‌

وی با ذکر اینکه باید به سمت ایجاد زیرساخت اشتغال در کردستان حرکت کنیم، اضافه کرد: کردستان در حوزه صادرات فرش دستباف با اولویت فرش‌های بافته شده توسط مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کردستان گام‌های ارزشمندی برداشته که عملیاتی خواهد شد و تفاهمنامه‌ای در این زمینه امضا می‌شود تا کردستان به پایلوت کشور در زمینه صادرات فرش دستباف تبدیل شود.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اعلام کرد: در حوزه زیرساخت ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی از جمله واحد تولید قارچ در استان با اولویت اشتغال خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در نظر داریم اقدامات لازم را انجام دهیم.

کویستان عبدالحکیمی