مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از مصوبات جدیدی درباره تردد موتورسواران در بازار اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدباقر کلاهدوزان با اعلام این خبر گفت: در اطراف میدان امام (ره) حدود ۸.۵ کیلومتر بازار و حدود ۲۷ هزار باب مغازه وجود […]

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از مصوبات جدیدی درباره تردد موتورسواران در بازار اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدباقر کلاهدوزان با اعلام این خبر گفت: در اطراف میدان امام (ره) حدود ۸.۵ کیلومتر بازار و حدود ۲۷ هزار باب مغازه وجود دارد و سد معبر و ورود موتورسیکلت دو معضل موجود در این محدوده است.
او ادامه داد: همچنین ۲۲ مسیر ورود خودرو و موتورسیکلت در میدان امام (ره) وجود دارد که با شناسایی آن‌ها اقدام به ایجاد راه‌بندهای مناسب کرده‌ایم. جلسه‌ای نیز با فرماندار اصفهان جهت ساماندهی ورود موتورسیکلت‌ها برگزار و مقرر شده است گروهی از اصناف در بازار به نمایندگی از سایر بازاری‌ها اقدام به امضای صورت‌جلسه‌ای جهت مدیریت تردد موتورسیکلت‌سواران کنند، چرا که پلیس راهور و شهرداری به تنهایی نمی‌توانند تردد و ورود موتورسیکلت‌ها را کنترل کنند و لازم است بازاریان نیز در این امر مشارکت داشته باشند.
پیشنهادی برای زمان‌مند شدن تخلیه بار
مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون جلساتی برای تعیین ساعت معین بارانداز مغازه‌ها و عرضه فروش کسبه برگزار شده است، اظهار کرد: پیشنهاد شده است تا قبل از آغاز ساعت اداری یا بعدازظهرها برای تخلیه بار اقدام شود و در ساعت‌های مقرری از ورود موتورسیکلت‌ها برای ورود امن مردم و گردشگران جلوگیری شود که امیدواریم این پیشنهادات به نتیجه برسد و مصوبات اجرایی شود تا اگر کسی قصد سرپیچی از قانون را دارد، اقدامات لازم برای ممانعت از آن در اختیار باشد.
او تأکید کرد: اصناف و بازاریان باید برای اجرای مصوبات مشارکت داشته باشند و وظایف نیروی انتظامی، پلیس راهور، فرمانداری و شهرداری برای اجرای این قانون مشخص شود.
امتیازاتی برای احیای بافت فرسوده
کلاهدوزان همچنین درباره ارائه امتیازاتی برای احیای بافت فرسوده در منطقه اشاره کرد و توضیح داد: جلسات متعددی توسط معاون شهرسازی شهرداری و نماینده اداره میراث فرهنگی برگزار و تلاش شده است تا حد امکان تفکیکی لازم بین بافت فرسوده و بافت تاریخی به‌وجود آید تا بتوانیم اقدامات مؤثری جهت ساخت بافت فرسوده انجام دهیم.
او افزود: مشوق‌ها شامل یک طبقه سقف مازاد علاوه بر کد منطقه است، به شرطی که ساخت‌وساز در حریم آثار تاریخی نباشد، چراکه بسیاری از محلات این منطقه به دلیل وجود آثار تاریخی شامل این مشوق‌ها نمی‌شود.
به گفته کلاهدوزان، همچنین پیشنهاد شده است که بازسازی بافت‌های فرسوده با معماری تاریخی انجام شود و به صورت مناطق گردشگری یا مهمان‌پذیر مورد استفاده قرار گیرد.
او خبر داد: طی جلسات متعددی که با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و کمیسیون ماده ۵ برگزار شده است، به دنبال تعدیل بخشی از حریم‌ها جهت احیای بافت فرسوده در منطقه هستیم.
او اضافه کرد: همچنین تعدادی بافت تاریخی ستاره‌دار وجود دارد که دارای یک حریم قانونی است و خارج از آن حریم قانونی در حال پیگیری برای رفع مشکلات مردم هستیم.