تفاهم‌نامه تأمین 1200 شغل برای ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری در سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این استان به امضا رسید.

مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه در ابتدای ورود به «شهرکرد» با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهر با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
وی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها در رابطه با اهداف این سفر گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل حجم بالای مأموریت و مسئولیت‌ها نیازمند همراهی تمام دستگاه‌ها است، به همین دلیل در سال گذشته تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به امضا رسید. هدف اصلی سفرهای استانی نیز اجرای موارد باقی‌مانده از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با همراهی استانداران محترم، نمایندگان محترم ولی‌فقیه و مسئولان استانی است.
معاون رییس جمهور افزود: با مصوبه هفته گذشته هیئت دولت شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی وام مسکن در بخش‌های مختلف بودیم که اتفاق بسیار خوبی است. در سال گذشته نیز ۷۱ هزار قطعه زمین در استان‌های مختلف در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و با مصوبه مجلس شورای اسلامی شاهد نهضت ساخت مسکن‌های ایثارگری در استان‌ها خواهیم بود.
اوحدی همچنین در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به انجام سفرهای استانی در طول سال گذشته گفت: مطمئناً مشکل مسکن و اشتغال جامعه معزز ایثارگری در هر استان باید در خود آن استان پیگیری و حل شود و نمی‌توان از تهران موضوع را پیگیری و اجرایی کرد، بنابراین سفرهای استانی را به تمام استان‌های کشور داشتیم و خوشبختانه نتایج خوبی را چه در زمینه تأمین زمین برای مسکن و چه تأمین اشتغال ایثارگران به دست آوردیم.
وی در ادامه با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه با همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بودجه مناسبی برای سال جاری بنیاد در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم با تحقق این بودجه شاهد افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به ایثارگران باشیم.
معاون رییس جمهور افزود: خدا را شکر می‌کنیم که بعد از حدود ۸ سال تمام بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه آزاد اسلامی و بخش عمده معوقات به دستگاه‌ها پرداخت شده است و امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال برنامه محوری باشد که شاهد تحقق برنامه‌ها باشیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: امنیت و آسایش امروز ما نه فقط در کشور ایران بلکه در سراسر منطقه مدیون فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران است و هر قدمی که در مسیر خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم این عزیزان برداشته می‌شود مانند قطره‌ای در برابر عظمت وجود شهدا و ایثارگران است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد نیز در این دیدار با تقدیر از زحمات صورت گرفته به بیان نکاتی در خصوص شرایط و وضعیت ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری پرداخت.
معاون رییس جمهور در این سفر با حضور در منازل حاجیه خانم «زینب علی بابایی شهرکی» مادر شهیدان گران‌قدر «رستم و سعید علی بابایی»، آزاده سرافراز و جانباز ۵۰ درصد «نجاتعلی عظیمی» (با سابقه ۹ سال و نیم اسارت و رییس اداره پیام‌آوران ایثار استان) و جانباز معزز ۷۰ درصد و برادر شهید «سید فضل‌الله هاشمی» از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با حضور در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری و جلسه امضای تفاهم‌نامه و ایجاد اشتغال برای ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری که در استانداری این استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه با هیچ ما به‌ازای مادی نمی‌توان خون شهدا، فداکاری جانبازان و صبوری آزادگان را جبران کرد، افزود: جایگاه و موقعیتی که برای خدمت‌رسانی به این عزیزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نصیب ما شده است در واقع فرصتی بی‌نظیر است و از خدا می‌خواهیم که بتوانیم به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.
اوحدی ادامه داد: سال گذشته مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی پشتیبانی خوبی از بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتند و توانستیم بخش مهمی از مشکلات را حل کنیم و در سال جاری به دنبال تحقق برنامه‌های موجود برای بهبود خدمات‌رسانی به ایثارگران هستیم.
وی در خصوص خدمات درمانی به ایثارگران نیز توضیح داد: خوشبختانه شرکت بیمه دی به عنوان مجموعه‌ای که بیمه تکمیلی درمان ایثارگران را بر عهده دارد تا پیش از پایان سال با تمام مجموعه‌های درمانی طرف قرارداد خود تسویه حساب کرده است و هزینه‌های انجام شده توسط ایثارگران در مراکز غیر طرف قرارداد نیز ظرف مدت ۴۸ ساعت به آنان پرداخت می‌شود.
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایثار و ایثارگری را گذشتن از خود برای دیگران دانست و گفت: کوچکترین وظیفه ما در قبال این فداکاری‌ها این است که در هر جایگاه و منصبی در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران تلاش کنیم و برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بکوشیم.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه تأمین ۱۲۰۰ شغل برای فرزندان شهدا و جانبازان به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار چهارمحال و بختیاری رسید.