معاونان دانشجویی برای استقبال از دانشجویان برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: همه دانشجویان فرزندان ما و عضو خانواده بزرگ دانشگاهیان کشور هستند، بنابراین باید حداکثر تلاشمان را به کارگیریم تا دانشجویان با کمترین مشکل سال تحصیلی‌ جدید را آغاز کنند و بدون دغدغه به مسائل علمی خود بپردازند. به گزارش پایگاه […]

معاونان دانشجویی برای استقبال از دانشجویان برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: همه دانشجویان فرزندان ما و عضو خانواده بزرگ دانشگاهیان کشور هستند، بنابراین باید حداکثر تلاشمان را به کارگیریم تا دانشجویان با کمترین مشکل سال تحصیلی‌ جدید را آغاز کنند و بدون دغدغه به مسائل علمی خود بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم/سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی در حال برگزاری است؛ گفت: از سرگیری کامل آموزش حضوری دانشگاه‌ها پس از غلبه بر ویروس منحوس کرونا اتفاق مبارکی است که با نقش آفرینی موثر معاونان دانشجویی، همکاران و کارشناسان این حوزه، خاطره ماندگاری را در اذهان دانشجویان بجای خواهد گذاشت.
دکتر داداش‌پور ادامه داد: البته بازگشایی کامل دانشگاه‌ها پس از دوسال آموزش مجازی به جهت همه‌گیری کرونا، چالش‌هایی را نیز با خود به همراه دارد که معاونان دانشجویی باید برای مواجهه با آن‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و همچون گذشته در میدان حضور یابند.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: بخش قابل توجهی از دانشجویان به دلیل تعطیلی آموزش حضوری و عدم تعامل با دانشجویان در محیط دانشگاه، تجربه  دانشجویی نداشته‌اند و لذا باید برنامه‌ریزی کنیم تا این عزیزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن  از این چالش عبور کنند. 
رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ضرورت آموزش دانشجویان برای گذر از مسائل مبتلا به کرونا، اظهار کرد: باید شیوه‌ها و مهارت‌‌های ارتباطی موثر، زیست سالم‌دانشجویی، تاب‌آوری در مواجهه با سختی‌ها و بازگشت به شرایط آموزش حضوری را در دستور کار قرار دهید.
دکتر داداش‌پور در پایان با اشاره به مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان  و تاثیر اجرای قانون آزادسازی نرخ ارز بر قیمت تمام‌شده غذای دانشجویان به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها اطمینان داد: دولت و مجموعه سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه جلسات هماهنگی متعددی را برگزار کرده‌اند و راهکارهای مختلف را بررسی و ارائه می‌کنند تا مشکل تغذیه  دانشجویان را سرو سامان دهند.
گفتنی است؛ هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به مدت سه روز از  ۱۶ لغایت ۱۸ شهریور ماه به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود