تردد ۱۱۵ هزار زائر اربعین از مرز باشماق کردستان فرماندار مریوان گفت: از ابتدای راهپیمایی اربعین تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ مرداد، ۱۱۵ هزار و ۲۶۴ زائر اربعین از مرز باشماق استان کردستان تردد کردند به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت ۴۲ هزار […]

تردد ۱۱۵ هزار زائر اربعین از مرز باشماق کردستان

فرماندار مریوان گفت: از ابتدای راهپیمایی اربعین تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ مرداد، ۱۱۵ هزار و ۲۶۴ زائر اربعین از مرز باشماق استان کردستان تردد کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت ۴۲ هزار و ۲۸۰ زائر ایرانی از مرز باشماق عازم عتبات عالیات و کربلای معلی شدند.

وی آمار زائران خارجی که از مرز باشماق تردد کردند را ۲۲ هزار و ۶۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع آمار زائرانی که از مرز باشماق خارج شدند، ۶۴ هزار و ۳۶۹ نفر بوده است.

فرماندار مریوان یادآور شد: در همین مدت، ۲۹ هزار و ۳۶۳ زائر ایرانی و ۲۱ هزار و ۵۳۵ زائر خارجی از مرز باشماق وارد کشور شدند.

احمدی با اشاره به اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۸۹۵ زائر از طریق مرز باشماق به کشور بازگشته اند، اضافه کرد: تمام امکانات برای حمل و نقل زائران و بازگشت آنان از این مرز فراهم است.

وی افزود: اکنون ۴۴ دستگاه اتوبوس و ۷۶ دستگاه مینی بوس بخش دولتی و خصوصی برای انتقال زائران به مرز باشماق آماده خدمت رسانی هستند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان