مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله زده در مناطق مختلف شهرستان خوی، آواربرداری شده و این روند با سرعت ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، امیرعباس جعفری اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که در این مرحله، حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق مختلف […]

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله زده در مناطق مختلف شهرستان خوی، آواربرداری شده و این روند با سرعت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، امیرعباس جعفری اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که در این مرحله، حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق مختلف شهرستان خوی آواربرداری شود.

وی افزود: سرعت آواربرداری بسیار قابل توجه بوده و بسیاری از ماشین آلات از هفت صبح برای انجام اقدامات لازم در مناطق زلزله زده شروع به کار می‌کنند.

جعفری اضافه کرد: با دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی، در حال حاضر ۵۷ دستگاه ماشین آلات سنگین از بخش‌های دولتی، شرکت‌های خدمات رسان، خیّران و بخش خصوصی برای مشارکت در آواربرداری در خوی فعالیت دارند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر فقط در حوزه آواربرداری در مناطق مختلف شهرستان خوی فعال هستند که امیدواریم با توجه به این ظرفیت، در سریعترین زمان ممکن، این مرحله به اتمام رسیده و ساخت و ساز آغاز شود.

به گزارش ایرنا، زلزله ۵.۴ ریشتری بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در بخش مرکزی شهرستان خوی اتفاق افتاد و موجب مصدومیت یک هزار و ۱۲۷ نفر شد.

همچنین در این زمین لرزه حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده که از این تعداد، نزدیک به ۵۰۰ واحد باید تخریب و بازسازی شوند.