رئیس سازمان برنامه و بودجه: برنج مشمول خرید تضمینی نیست

برنج مشمول خرید تضمینی نیست/ حفظ ۸۰ درصدی لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برنج مشمول خرید تضمینی نیست. درباره میزان تغییرات لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد لایحه دولت در کمیسیون تلفیق صیانت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، داوود منظور درباره میزان اختصاص بودجه برای نقاط حادثه خیز. وی گفت: نقاط حادثه خیز جزء ردیف های بودجه ای است. که هم از محل اعتبارات بند م ماده ۲۸ برای آن مبالغی پیش بینی شده است و در دستور تصویب دولت قرار دارد. که وزیر راه و شهرسازی هم پیگیر این موضوع است.

خرید ۸ میلیون تن گندم تضمینی/ ۱۲۰ هزار میلیارد تومان باید به کشاورزان پرداخت شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه یارانه ها را همان مصوبات تبصره ۱۴ دانست که در حال اجرایی شدن است. و در این باره توضیح داد: تا کنون برای خرید تضمینی گندم ۷۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است. و پیش بینی می شود با توجه به خرید ۸ میلیون تن گندم ، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان باید پرداخت شود.

وی افزود: با دستگاه های تأمین کننده منابع تبصره ۱۴ به ویژه با وزیر نفت هماهنگی هایی داشته ایم. و توافق جدید با وی انجام داده ایم که امیدواریم در چند روز آینده بخش قابل توجهی از تعهدات مربوط به خرید گندم انجام شود.

منظور در پاسخ به اینکه آیا با توجه به صحبت های معاون اول رئیس جمهور مبنی بر خرید برنج از شالیکاران. ردیفی هم برای این امر اختصاص یافته است یا نه. اظهار کرد: برنج مشمول خرید تضمینی نیست.

وی ادامه داد: برنجکاران سال گذشته مقادیری از محصولات خود را نتوانستند به فروش برسانند و ازآنجا که الان هم فصل برداشت برنج است. دولت و آقای مخبر قرار است به کشاورزان کمک کنند تا محصولاتشان به فروش برسد. بنابراین فروشگاه های زنجیره ای و خریداران عمده بخشی از خریدهای راهبردی خود را از برنجکاران انجام می دهند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جزئیات خرید برنج را وزیر جهاد کشاورزی باید توضیح دهد. اضافه کرد: تا جایی که بنده مطلع هستم یک سری واسطه ها محصولات را از برنجکاران می خرند و برای فروش آماده سازی می کنند. دولت و معاون اول رئیس جمهور با برخی خریداران عمده مذاکراتی داشتند تا در خرید برنج برای حل مشکلات شالیکاران تسریع کنند.

۸۰ درصد لایحه دولت صیانت شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اینکه آیا کمیسیون تلفیق بار مالی جدیدی در لایحه برنامه هفتم توسعه برای دولت ایجاد کرده است. وی گفت: طبیعی است در مرحله رسیدگی بودجه تغییراتی در مجلس اتفاق می افتد اما از کمیسیون تلفیق تشکر می کنم. که این تغییرات ایجاد شده تا کنون حداقلی بود.

وی افزود: ۷۰ تا ۸۰ درصد لایحه دولت صیانت شده و تغییرات انجام گرفته چند تا اصلاح جزئی بود. مواردی هم که دولت و مجلس در فرایند رسیدگی به توافق برسند به قانون اضافه خواهد شد.