حرکتی که محصولات دانش‌بنیان را در پایگاه بسیج به ثمر رساند مسئول علمی پایگاه طریق‌القدس شهر گرگاب گفت: پایگاه طریق‌القدس ۱۴ محور مانند بنیاد تخصصی معارف اهل‌بیت، بنیاد قرآنی ثامن‌الحجج داشته و در هر حوزه مقاومتی، یک مؤسسه تخصصی تأسیس کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رضا حق‌شناس در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در […]

حرکتی که محصولات دانش‌بنیان را در پایگاه بسیج به ثمر رساند

مسئول علمی پایگاه طریق‌القدس شهر گرگاب گفت: پایگاه طریق‌القدس ۱۴ محور مانند بنیاد تخصصی معارف اهل‌بیت، بنیاد قرآنی ثامن‌الحجج داشته و در هر حوزه مقاومتی، یک مؤسسه تخصصی تأسیس کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رضا حق‌شناس در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در پایگاه مقاومت بسیج طریق‌القدس شهر گرگاب که منجر به کسب افتخار پایگاه بسیج برتر در جشنواره مالک‌اشتر در استان اصفهان شده است، با اشاره به اینکه طرح‌های زیادی ما را در کسب این عنوان یاری کرده است، اظهار کرد: در طرح علمی فخرا، دانش‌آموزان هفتم، هشتم و نهم را در قالب حلقه‌های پنج نفره سازماندهی کرده و به آموزش مهارت‌های علمی در حوزه‌های مختلف علوم مهندسی، مکانیک، کامپیوتر، برنامه‌نویسی، بازی‌سازی و ساخت ربات می‌پردازیم. نوجوانان ما در جشنواره‌های مختلف رتبه کسب کرده‌اند، به طور مثال در جشنواره رباتیک امسال، دارای رتبه برتر شدند.

مسئول علمی پایگاه طریق‌القدس شهر گرگاب با اشاره به اینکه ما بچه‌ها را طوری سازماندهی کنیم که بعداً به مجموعه‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند؛ ادامه داد: آزمایشگاهی را در حوزه علوم مهندسی تأسیس کردیم و این طرح خیلی گسترده است. دانش‌آموزان، در کنار حلقه‌های دانشجویی در قالب این حلقه‌ها آموزش علمی می‌بینند و موفق به تولید یک محصول شده و در نهایت تبدیل به یک کسب‌وکار دانش‌بنیان می‌شوند.

وی افزود: در حوزه علمی رتبه برتر در سطح کشور را کسب کردیم؛ کلاس‌های کمک‌درسی و کنکوری که منجر به رتبه‌های برتر دانش‌آموزان در کنکور شده و باعث قبولی در دانشگاه‌های مطرح کشوری مانند صنعتی شریف شده است و فردی که رتبه برتر کنکور را کسب کرده است؛ اکنون تشکیلات علمی و کمک‌درسی به وجود آورده و خودش سرتیم آن تشکیلات است.

حق‌شناس با بیان اینکه پایگاه طریق‌القدس ۱۴ محور مانند بنیاد تخصصی معارف اهل‌بیت، بنیاد قرآنی ثامن‌الحجج داشته و در هر حوزه مقاومتی، یک مؤسسه تخصصی تأسیس کرده است، ادامه داد: به طور مثال بنیاد قرآنی ما در عرصه‌های مختلف قرآنی مثل صوت و لحن فعالیت دارد و باشگاه مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی پایگاه، چندی پیش در مسابقات بین‌المللی که در تالش برگزار شد موفق به کسب عنوان قهرمانی در رشته کیوکوشین کاراته شدند.

مسئول علمی پایگاه طریق‌القدس شهر گرگاب با اشاره به اینکه در طرح تربیتی سجیل با جامعه آماری هزار نفر متربی، به بچه‌ها در ماه مبارک رمضان بسته‌هایی اهدا شده پس از آن هم به رتبه‌های برتر جایزه اهدا می‌شود، گفت: از میان ۱۵ هزار نفر جمعیت، حدود دو هزار نفر دانش‌آموز داریم که هزار نفر از اینها به طرح سجیل جذب شدند؛ علاوه بر این، کانال‌های ما در فضای مجازی که با نام قرارگاه شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند، نزدیک به دو هزار نفر عضو فعال دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما این طرح را با تأسیس پایگاه‌های علمی در منطقه گرگاب و شهرهای اطراف آن و برخوار اجرا کردیم؛ چون نگاه طرح سجیل یک نگاه تمدنی هست و عزم دارد که این مجامع را دانش‌بنیان کند.

حق‌شناس در تشریح افق‌های پیش رو که برای این پایگاه متصور است، با بیان اینکه در حوزه‌های علمی، قرآنی و ورزشی به حد مطلوبی رسیده‌ایم؛ ادامه داد: در حوزه علمی قصد داریم به سمت محصولات هایتک و دانش‌بنیان برویم و هدف‌گذاری‌مان در حوزه ورزشی، شرکت در مسابقات خارج از ایران است.

مسئول علمی این پایگاه برتر کشوری در پایان گفت: در صدد راه‌اندازی طرح مصباح برای برگزاری طرح‌های مطالعاتی رهبر معظم انقلاب هستیم