سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۳ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایسنا،ناصر کنعانی نقش سیاست های […]

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۳ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایسنا،ناصر کنعانی نقش سیاست های مخرب و فتنه انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشتباه محاسباتی بعضی از کشورهای منطقه در باز کردن پای بیگانگان به معادلات امنیتی منطقه را از مهمترین عوامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود، جای تأسف است که برخی از کشورهای عضو شورا به جای مسؤلیت پذیری و اصلاح سیاست های ناکارآمد و شکست خورده، بر فرافکنی و بیان حرف های تکراری و ملال آور اصرار می ورزند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که همواره تاکید کرده، معتقد است همکاری و چارچوب های منطقه ای بدون حضور بیگانگان، بهترین روش برای رفع مشکلات، تقویت و تعمیق روابط بین همسایگان و تأمین ثبات و امنیت مشترک در منطقه است.

کنعانی از بازگشت و ازسرگیری فعالیت سفرای دولت کویت و دولت امارات متحده عربی در تهران و استمرار گفتگوها با عربستان استقبال کرد و گفت، جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر لزوم اتخاذ رویکرد همکاری محور از سوی همه کشورهای منطقه برای دستیابی به امنیت، ثبات و صلح در منطقه خلیج فارس تاکید دارد