دستگیری یک اخلالگر نظام اقتصادی در اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با اخلال در نظام پولی و بانکی کشور اقدام به جذب سرمایه ۲۰۰ میلیاردی از ۹۰ نفر کرده بود، دستگیر شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار […]

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با اخلال در نظام پولی و بانکی کشور اقدام به جذب سرمایه ۲۰۰ میلیاردی از ۹۰ نفر کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود از فعالیت غیرقانونی یک شرکت هلدینگ در زمینه جذب سپرده‌های مردم و پرداخت سود با کارمزد بالا مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم و اطمینان از تخلف شرکت مذکور با هماهنگی مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره امور مالیاتی، اداره صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی از محل شرکت بازدید و ضمن جمع‌آوری مستندات مرتبط با فرار مالیاتی، اسناد مالی مرتبط به جذب سپرده و مشخصات سرمایه‌گذاران را کشف و نسبت به پلمب هلدینگ اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: در بررسی اسناد توقیفی مشخص شد ۹۶ نفر از شهروندان با تنظیم قرارداد اقدام به سپرده‌گذاری با مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال نزد مدیر شرکت نموده و وی به‌صورت ماهانه حدوداً پنج الی ۱۰ درصد سود به آنان پرداخت می‌کرده است.

سردار علینقیان‌پور اظهار کرد: در ادامه مدیر شرکت به همراه پرونده اتهامی به بازپرسی شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان معرفی و ضمن تفهیم اتهام با قرار تأمین مقتضی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان به‌صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی منتهی به حیف‌ومیل اموال و وجوه روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات لازم پیرامون جرائم ارتکابی متهم در حال انجام است گفت: با تلاش کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ۲۰ نفر از سپرده‌گذاران شناسایی و به این پلیس دعوت و مدارک و مستندات آنان اخذ و ضمیمه پرونده شد و سایر مال‌باختگان نیز از طریق مراجعه به خانواده و پدر متهم اقدام به دریافت خسارت و جبران ضرر و زیان وارده کردند. همچنین تعدادی دیگر از مال‌باختگان در مراجع قضایی اعلام شکایت کردند که شکایات آنان در حال رسیدگی حقوقی است.