برف و باران از فردا مهمان آسمان کشور است / ارتفاعات البرز سفیدپوش می‌شود رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه، از بارش برف قابل ملاحظه در ارتفاعات البرز خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین […]

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه، از بارش برف قابل ملاحظه در ارتفاعات البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور به جز مناطق غربی سواحل دریای خزر که شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود، جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی، افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در مناطق ذکر شده، بارش تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از مرکز، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مرکزی و قم را نیز در بر خواهد گرفت.

ضیائیان ادامه داد: روز چهارشنبه گستره بارش این سامانه علاوه بر مناطق قبلی به شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور نیز کشیده می‌شود و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب و غرب، بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار انتظار می‌رود.

وی گفت: طی مدت مذکور در مناطق سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود و به ویژه در ارتفاعات البرز بارش برف قابل ملاحظه است، امروز خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، آسمان صاف گاهی قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۸و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود