۱۴ کشته در حمله اوکراین با موشک‌ «هایمارس» به بیمارستان لوهانسک منابع خبری از حملات موشکی نیروهای اوکراین به بیمارستانی در «لوهانسک» و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منابع خبری غروب شنبه به وقت تهران از حملات نیروهای اوکراین به یک بیمارستان در منطقه «لوهانسک» […]

۱۴ کشته در حمله اوکراین با موشک‌ «هایمارس» به بیمارستان لوهانسک

منابع خبری از حملات موشکی نیروهای اوکراین به بیمارستانی در «لوهانسک» و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منابع خبری غروب شنبه به وقت تهران از حملات نیروهای اوکراین به یک بیمارستان در منطقه «لوهانسک» خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» در این زمینه گزارش کرد که بیمارستان «نووایدار» با موشک‌های «هایمارس» اهدایی غرب به نیروهای مسلح اوکراین مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش این منبع خبری، در نتیجه این حمله ۱۴ نفر کشته و ۲۴ نفر مجروح شدند و ساختمان این بیمارستان تقریبا به طور کامل ویران شده است.

وبگاه شبکه خبری «زوزدا» نیز نوشت که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده حمله به مرکز پزشکی یک جنایت جنگی بزرگ از سوی اوکراین است و همه عاملان آن پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود. پیشتر نیز یک مرکز پزشکی در «دونتسک» زیر آتش شبه نظامیان اوکراینی قرار گرفت و یکی از گلوله‌ها مستقیما به بخش مراقبت‌های ویژه اصابت کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «لوهانسک» و «دونستک» از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند ولی تاکنون موفق نبوده‌اند.