مهلت ثبت‌نام در دومین جشنواره نوآوری و فناوری شیراز که در ۲ بخش ایده‌شو و همایش برگزار می‌شود، تا ۲۵ مهرماه امسال تمدید شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جشنواره نوآوری و فناوری شیراز تحت عنوان رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها)، قرار است که آبانماه امسال […]

مهلت ثبت‌نام در دومین جشنواره نوآوری و فناوری شیراز که در ۲ بخش ایده‌شو و همایش برگزار می‌شود، تا ۲۵ مهرماه امسال تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جشنواره نوآوری و فناوری شیراز تحت عنوان رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها)، قرار است که آبانماه امسال و با هدف شناسایی و معرفی و هدایت ایده‌های نوآورانه و فناورانه، از سوی پارک علم و فناوری فارس در شیراز برگزار شود.

این رویداد ملی که شامل دو بخش ایده شو و همایش است و در بخش ایده شو، افراد و شرکت‌هایی که دارای ایده اولیه محصول یا طرح نوآورانه و فناورانه مرتبط با رفع مسائل و چالش‌های اولویت‌دار و محور‌های اصلی جشنواره و تسهیل تبدیل آن‌ها به کسب‌وکار‌های نوپا باشند و طرح و ایده هنوز به محصول اولیه (MVP) نرسیده است، شرکت می‌کنند. در بخش همایش افراد و شرکت‌هایی که دارای ایده یا محصول اولیه هستند، شرکت خواهند کرد.
مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری فارس با بیان اینکه شرکت‌های نوپا، علیرغم تمام سختی‌ها و چالش‌هایی که صاحبانشان با آن‌ها روبرو می‌شوند، مزایای بسیاری را برای سیستم اقتصادی کشور به همراه دارند، ادامه داد: نوآوری یکی از حقایق کارآفرینی است که با ظهور استارتاپ‌ها، توجه به این مفهوم نیز قوت گرفت.
رضا محمودی گفت: اینکه با یک ایده نو و تلاش و استمرار میتوان کسب و کار موفقی ایجاد کرد در فرهنگ جامعه تمایل برای مشارکت اقتصادی و احساس تعهد به کار را تقویت می‌کند.
او گفت: نفس مشاهده موفقیت برخی کسب وکار‌های نوپا میتواند انگیزه نسل جدید برای کار و تحصیل را بیشتر کند.
محمودی با بیان اینکه یکی از مزایای این نوع کسب و کارها، رشد سریع آن‌ها است که سبب توسعه اقتصاد کشور شده و در نتیجه اشتغال زایی خوبی نیز به همراه می‌آورند، گفت: شرکت‌های بزرگی که از مرحله استارتاپی به کسب و کار موفق رسیده‌اند گویای این مطلب بوده و نمونه‌های زیادی از این شرکت‌ها میتوان نام برد.
او گفت: ضرورت دارد تا با برنامه ریزی صحیح در پشتیبانی و گسترش ایده‌ها، ابداعات و اختراعات مورد نیاز در قالب شرکت‌های نوپا و فناور، بتوانیم حرکتی مؤثر در مسیر خودکفایی و ارتقای جامعه را به انجام رسانیم و از این رهگذر شرایط را برای حضور در بازار جهانی نیز فراهم آوریم.
محمودی گفت: با این نگرش، پارک علم و فناوری فارس سعی دارد در قالب برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی در زمینه فناوری با عنوان “جشنوارۀ نوآوری و فناوری شیراز ” ضمن سامان دادن به کار‌های موازی و پراکنده، خلأ‌های موجود در چرخۀ تولید فناوری از تولید ایده تا ایجاد و فروش فناوری را با استفاده از ظرفیت اساتید، مدرسان، دانشجویان، دانش آموزان و کارشناسان، دانشگاه، آموزش و پرورش و صنعت کشور پُر کند.
او یادآور شد: برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام میتوان به آدرس سایت https://shiraztechfestival.ir/fa/جشنواره مراجعه کنند.