ضرورت تسریع در اجرای طرح فراز در تاکستان‌های قزوین وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر اقدامی لازم باشد برای طرح فراز تاکستان‌ها انجام خواهیم داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت/ وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح ۶۷ طرح کشاورزی در استان قزوین که به […]

ضرورت تسریع در اجرای طرح فراز در تاکستان‌های قزوین

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر اقدامی لازم باشد برای طرح فراز تاکستان‌ها انجام خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت/ وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح ۶۷ طرح کشاورزی در استان قزوین که به صورت همزمان انجام شد، اظهار کرد: استان قزوین نماد مردم هوشمند است و کشاورزی هوشمند و دانشبنیان در استان‌هایی مانند قزوین آغاز شده است.
وی با اشاره به درخواست‌ها برای صنایع تبدیلی و سردخانه در روستاهای شهرستان تاکستان، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد از ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی در این منطقه حمایت کند.
ساداتی‌نژاد افزود: برای توسعه گلخانه در این منطقه هم آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات و حمایت را داریم.
وی در رابطه با صدور اسناد اراضی در استان قزوین گفت: در این روستا با سرعت رفع تداخل اراضی را با محوریت کشاورزان انجام دهید تا روستاییان سریع تر سنددار شوند.
مقام عالی وزارت ادامه داد: هر اقدامی لازم باشد برای طرح فراز تاکستان ها انجام خواهیم داد. ۲۵ هزار هکتار باغات انگور در این منطقه است و به ۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام این طرح نیاز دارید، پیشنهاد من این است که با سالی ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و آورده کشاورزان این بخش را به نمونه کشوری تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه ما مدافع تولیدکننده و مصرف کننده هستیم، اذعان کرد: برای قنوات و آبخیزداری اعتبارات در نظر گرفته شده است، همچنین تمام تلاشمان را برای احیای دشت قزوین خواهیم کرد.
ساداتی‌نژاد افزود: وظیفه ما خدمت به کشاورزان کشور است. در جنگ اوکراین و روسیه کشورها دچار سهمیه بندی مواد غذایی شدند اما ما در کنار این جنگ آزادسازی و هدفمندی ارز را هم انجام دادیم و هیچ صف و کمبودی نداشتیم که به خاطر غیرت و همت روستاییان و تولیدکنندگان کشور بوده است و ما دست شما را می بوسیم.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: با طرح مولدسازی کل دیون دولت به بخش کشاورزی که ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است تا پایان سال انجام دهیم و در بحث ایستگاه تحقیقاتی هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: امروز ۶۷ پروژه با اعتبار ۴۱۷ میلیارد تومان در هفته دولت و در حوزه کشاورزی استان افتتاح می‌شود که بیش از ۲۷۰۰ خانوار از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند و زمینه اشتغال ۳۷۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۹۷ نفر تثبیت شغل را ایجاد می‌کند.