شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲ مرداد ماه) با ۲۱ هزار و ۵۰۷ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحدی ایستاد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یارا، شاخص هم‌وزن با هفت ‌هزار و ۵۳۷ واحد افزایش به ۷۰۹ هزار و ۵۳۸ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار […]

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲ مرداد ماه) با ۲۱ هزار و ۵۰۷ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یارا، شاخص هم‌وزن با هفت ‌هزار و ۵۳۷ واحد افزایش به ۷۰۹ هزار و ۵۳۸ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۳۰۱ واحد رشد به ۴۰۴ هزار و ۸۹۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۸۸۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال معامله شد.

بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۵۲۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۴۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدری (وغدیر) با یک هزار و ۲۹۵ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۲۵۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۲۷۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۲۴۹ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۹۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پالایش نفت شیراز (شراز) با ۴۲۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۲۶ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۱۶۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۶۰ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۳۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، سایپا (خساپا)، نوش مازندران (غنوش)، گروه مالی شهر (شهر)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک ملت (وبملت) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۸۵ میلیون و ۲۷۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۲۵۸ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۶۹۴ واحد رسید. در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۶۲۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بانک دی (دی) و صنعتی مینو (غصینو) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل، توزیع داروپخش (دتوزیع)، پخش هجرت (هجرت)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و بیمه دی (وی) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

نمادهای وبملت، شپدیس، حکشتی، رمپنا، شستا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشته اند و نمادهای خساپا، شهر، شبندر از پرتراکنش های بازار هستند.