محبوبیت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در بحبوحه استعفای جنجالی چند عضو کابینه و ناتوانی در بهبود مشکلات اقتصادی به پایین‌ترین حد رسیده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، نتایج نظرسنجی جدیدی که خبرگزاری کیودو یکشنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد محبوبیت کابینه کیشیدا از ۳۷.۶ درصد در ماه اکتبر به ۳۳.۱ درصد در ماه […]

محبوبیت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در بحبوحه استعفای جنجالی چند عضو کابینه و ناتوانی در بهبود مشکلات اقتصادی به پایین‌ترین حد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، نتایج نظرسنجی جدیدی که خبرگزاری کیودو یکشنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد محبوبیت کابینه کیشیدا از ۳۷.۶ درصد در ماه اکتبر به ۳۳.۱ درصد در ماه جاری نوامبر کاهش یافته است.

همچنین ۵۱.۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالفت خود را با دولت کیشیدا اعلام کردند. از اکتبر ۲۰۲۱ که وی بر سر کار آمد این اولین بار است که مخالفت با کابینه وی از ۵۰ درصد عبور می‌کند.

پس از آنکه شینزو آبه نخست وزیر اسبق ژاپن در ماه ژوئیه ترور شد محبوبیت کابینه کیشیدا کاهش یافته است. علاوه بر این، استعفای سه عضو کابینه در ماه گذشته به محبوبیت دولت وی لطمه زده است.

دولت کیشیدا همچنین نتوانسته است از بسته حمایت اقتصادی ۲۰۰ میلیارد دلاری برای کاهش تورم و جلوگیری از افت ارزش ین بخوبی استفاده کند.

این در حالی است که دولت ژاپن قصد دارد قابلیت‌های این کشور را افزایش دهد؛ موضوعی که ۶۰.۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی کیودو از آن حمایت کردند اما ۳۵ درصد با آن مخالفت کردند.

خبرگزاری کیودو ژاپن روز شنبه گزارش داد این کشور می کوشد با همکاری با آمریکا توان نظامی ضد حمله خود را با هدف حمله به پایگاه دشمن ارتقاء دهد.

بر اساس این گزارش، با توجه به تشدید تنشهای امنیتی در منطقه، توان ضد حمله ژاپن نه تنها قابلیت هدف‌گیری سامانه دشمن را دارد، بلکه می تواند سایر پایگاهها از جمله مراکز فرماندهی را نیز مورد اصابت قرار دهد.

قرار است دولت کیشیدا در ماه آینده اصلاحاتی را در خصوص استراتژی امنیت ملی خود اتخاذ کند.