معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: کانون‌های فرهنگی و دانشجویی، فرصتی برای مهارت افزایی جامعه‌پذیری، ارتقای مسئولیت و تعهد اجتماعی، فعالیت جمعی و پیگیری هدف‌های مشترک فراهم می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امروز در آیین افتتاحیه دهمین […]

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: کانون‌های فرهنگی و دانشجویی، فرصتی برای مهارت افزایی جامعه‌پذیری، ارتقای مسئولیت و تعهد اجتماعی، فعالیت جمعی و پیگیری هدف‌های مشترک فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امروز در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی رویش که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: این جشنواره فرصتی برای تجربه اندوزی و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و ارتقا و تقویت کانون‌های فرهنگی و دانشجویی است

کلانتری با بیان اینکه طی سال‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی دچار رخوت شده بود شاهد تاثیرات عمیق بر بدنه دانشجویی کشور بودیم که در وقایع اخیر دیده شد، اضافه کرد: کم کاری‌هایی در حوزه تربیتی و فرهنگی داشتیم که امروز خود را نشان داده، اما در دل این تهدیدات فرصت‌های زیادی وجود دارد؛ فرصت‌هایی که چالش‌ها و کم کاری‌ها را نشان دادند.

او همچنین با بیان اینکه اگر در شرایط عادی کار فرهنگی انجام ندهیم، مجبوریم در شرایط غیرعادی، نامتناسب با منطق دانشگاه کار غیرفرهنگی انجام دهیم، گفت: تمدن ایرانی اسلامی ثمره همزیستی و زندگی مسالمت آمیزی است که طی قرن‌ها این ملت در کنار هم داشته‌اند و باید آن را قدر نهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و دانشجویی، فرصتی برای مهارت افزایی جامعه پذیری، ارتقای مسئولیت و تعهد اجتماعی، فعالیت جمعی و پیگیری هدف‌های مشترک فراهم می‌کند، افزود: کانون‌ها تمرین زیست جمعی در متن دانشگاه هستند.

کلانتری با تاکید بر اینکه فرهنگ را باید در متن دانشگاه قرار داد، گفت: وقتی فرهنگ در متن قرار می‌گیرد، تسهیل کننده انواع کنش‌ها در جامعه دانشگاهی خواهد شد.

او تاکید کرد: از ایجاد نشاط و انجام مطالبه گری و نقد در فضای دانشگاهی نهراسیم، چرا که این‌ها برکاتی است که در فضای دانشگاه نازل می‌شود و جامعه را پالایش می‌کند؛ البته در این مسیر باید به قواعد گفتگو و کنش گری هم پایبند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین با بیان اینکه امروز جشنواره رویش به ثبات خوبی رسیده و نیازمند بازنگری و تقویت نقاط ضعف‌هاست، اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده، جشنواره حرکت در تقویم بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و دانشجویان حائز رتبه‌های این جشنواره، از تسهیلات بنیاد نخبگان بهره‌مند خواهند شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: این جشنواره هرسال با هدف کمک به شناسایی و شکوفایی استعداد‌های ارزشمند فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان مستعد برگزار می‌شود.

مهدی مومن زاده با اشاره به اینکه روز بیست و سوم آبان، پذیرش دانشجویان، افتتاحیه جشنواره و نمایشگاهِ رویش برنامه‌ریزی شده است، گفت: روز دوم به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها با حضور کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌ها و دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشگاه‌های کشور اختصاص دارد و اختتامیه نیز روز سوم برگزار می‌شود.

به گزارش فارس؛ دهمین جشنواره ملی رویش با حضور فعالان کانون‌های فرهنگی و دانشجویی و کارشناسان و مدیران حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور و به میزبانی دانشگاه شیراز، عصر امروز دوشنبه ۲۳ آبان کار خود را آغاز کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

این جشنواره با حضور ۲۰۰ دانشجوی منتخب از ۸۰ دانشگاه سراسر کشور برگزار شده است .

در مجموع ۹ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و در سه مرحله دانشگاهی ، استانی و ملی داوری شده است .