داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در سال جاری با جولان بیماری ویروسی آنفلوآنزا مواجه شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، فصل آنفلوآنزا در آمریکا معمولا در دسامبر آغاز می شود و در ماه های ژانویه یا فوریه به اوج خود می رسد اما […]

داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در سال جاری با جولان بیماری ویروسی آنفلوآنزا مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، فصل آنفلوآنزا در آمریکا معمولا در دسامبر آغاز می شود و در ماه های ژانویه یا فوریه به اوج خود می رسد اما در سال جاری این بیماری زودتر گسترش یافته و سرعت انتشار آن همچنان رو به افزایش است.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، در هفته گذشته، ۴۴ ایالت موارد بالای ابتلا به آنفلوانزا را گزارش کرده اند.

به گفته این مرکز، حداقل ۱۹ هزار و ۵۹۳ بیمار در یک هفته گذشته به دلیل ابتلا به آنفولانزا در بیمارستان بستری شده اند.

همچنین طبق داده های این مرکز، تاکنون دو کودک به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند و به طور کل در فصل جاری ۱۴ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به گفته مقامات بخش بهداشتی و سلامتی آمریکا، حدود ۷.۵ درصد از معاینه های پزشکی سرپایی در هفته گذشته مربوط به بیماری شبیه آنفلوآنزا بوده که در سطحی مشابه سال های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و بالاتر از دو سال گذشته و در میان همه گیری کرونا است.

به گفته مقامات، مردم آمریکا اخیرا در تعطیلی های روز شکر گذاری شرکت کردند و فصل تعطیلات سال نو نیز در پیش است و پیش بینی می شود موارد ابتلا به آنفلوانزا باز هم در این کشور افزایش یابد.

با شیوع گسترده و بی‌سابقه ویروس آنفلوانزا و یک نوع ویروس تنفسی همراه با تداوم ابتلا به کووید-۱۹ میان کودکان در آمریکا، مقامات بهداشتی در نامه‌ای از بایدن و وزیر بهداشت خواسته اند در برابر اعلام وضعیت اضطراری مقاومت نکنند اما کاخ سفید در برابر خواست گروه‌های بهداشت کودکان برای اعلام وضعیت اضطراری ملی مقاومت می‌کند.

گفته می شود به دلیل شیوع بی سابقه آنفولانزای فصلی، ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) و تداوم ابتلا به ویروس کرونا، آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان کودکان استدلال کرده است که اعلام وضعیت اضطراری بهترین راه برای کمک به نظام بهداشتی کشور است.

دو نهاد بهداشتی آمریکا هفته گذشته در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهوری و «خاویر بسرا» وزیر بهداشت و خدمات انسانی اعلام کردند که ابتلای بی سابقه به ویروس سنسشیال تنفسی و آنفولانزا، اعلام وضعیت اضطراری ملی و وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را ضروری می‌کند.

اما وزارت بهداشت و خدمات انسانی اعلام کرده است که ضرورتی در این خصوص نمی بیند.

بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، نرخ بستری شدن در بیمارستان کودکان در ماه جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

گزارش ها حاکی است ایالت اورگان هفته گذشته نخستین ایالتی بود که در واکنش به افزایش ابتلا به ویروس تنفسی RSV وضعیت اضطراری اعلام کرد.

آمریکا از سال ۲۰۲۰ تحت شرایط اضطراری بهداشت عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار دارد و و این شرایط هر ۹۰ روز یکبار تمدید می شود.

این کشور تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیون و ۴۲۱ هزار مبتلا به کووید-۱۹ ثبت رسانده که از این میان بالغ بر یک میلیون و ۱۰۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.