نوصالحی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ادوار مختلف شورای اسلامی شهر، شفافیت در درآمدها بوده است، اظهار داشت: امروز بعد از گذشت یک سال از عمر دوره ششم شورای شهر موضوع شفافیت در درآمدهای شهرداری و هزینه‌هایی که مردم در صدور پروانه ساخت پرداخت می‌کنند، عملیاتی شده است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

نوصالحی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ادوار مختلف شورای اسلامی شهر، شفافیت در درآمدها بوده است، اظهار داشت: امروز بعد از گذشت یک سال از عمر دوره ششم شورای شهر موضوع شفافیت در درآمدهای شهرداری و هزینه‌هایی که مردم در صدور پروانه ساخت پرداخت می‌کنند، عملیاتی شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد نورصالحی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه بارها از زبان اعضای شورای اسلامی در دوره پنجم شنیدیم که مبارزه با فساد و شفاف کردن درآمدهای شهرداری کار سختی است که نتوانستند انجام دهند، اذعان کرد: در این دوره با همتی که اعضای دوره ششم انجام دادند در سال اول فعالیت شورای ششم شهر، این مهم رقم خورد، همچنین با همکاری جمعی، امروز درآمدهای شهرداری شفاف و روشن است و شهروندان با ورود به سامانه‌ها می‌توانند، پرینت دقیق صدور پروانه خود را دریافت کنند.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان از پانزدهم مردادماه سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد، ادامه داد: در این مدت ۵۱ جلسه علنی و ۷۸ جلسه تلفیق برگزار شده است، در جلسات علنی و تلفیق اصل مصوبات شورای اسلامی شهر شکل می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هفت کمیسیون شورای اسلامی شهر با پنج عضو و کمیسیون آب با ۹ عضو فعال هستند و طی یک سال گذشته از ۳۴ تا ۵۲ جلسه برای بررسی مسائل و مشکلات شهر برگزار کرده‌اند.

وی از غیر حضوری شدن تمام فعالیت ها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: غیرحضوری شدن صدور پروانه مزیت‌های خوبی دارد و اگر چه در ابتدای راه است، اما تکمیل خواهد شد و بر اساس قولی که حوزه شهرسازی داده است تا پایان امسال تمام فعالیت‌ها و خدمات حوزه شهرسازی غیرحضوری خواهد شد.
نورصالحی همچنین از اقدامات مدیریت شهری در بخش حمل‌ونقل یاد کرد و اظهار داشت: علاوه بر خط یک مترو که در روزهای تعطیل هم به مردم سرویس دهی می کند اجرای خط دوم مترو ادامه دارد و در این راستا تصمیم گرفته شده است تا هیچ توقف یا تعطیلی در انجام پروژه نداشته باشیم و تاکنون عملیات اجرایی خط دوم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
نوصالحی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ادوار مختلف شورای اسلامی شهر، شفافیت در درآمدها بوده است، اظهار داشت: امروز بعد از گذشت یک سال از عمر دوره ششم شورای شهر موضوع شفافیت در درآمدهای شهرداری و هزینه‌هایی که مردم در صدور پروانه ساخت پرداخت می‌کنند، عملیاتی شده است.
وی در ادامه از سامانه سوت زنی یاد کرد و آن را اتفاق مبارک دیگری بیان کرد که در طول یک سال گذشته در مدیریت شهری اصفهان راه‌اندازی شده است و افزود: بر این اساس گزارش‌هایی که از سوی مردم ارائه می‌شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت که تاکنون مواردی که گزارش شده، صحیح بوده است، امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که اگر مردم روال مشکل‌زا و تخلفاتی را گزارش دادند، بتوانند نتایج آن را نیز مشاهده کنند.
نورصالحی در خصوص اعلام مشکلات از سوی شهروندان به سامانه شفافیت، گفت: در سامانه سوت زنی ۱۸۰۰ نفر طی تماس تلفنی گزارش‌های خود را ثبت کردند که بسیاری پیرامون معضلات شهر بوده و مصداق تخلف نبوده؛ اما ۳۰ تماس آن درست و دقیق بوده و عدد و رقم تخلفات ناچیز بوده است، اما همین مقدار نیز باید پیگیری و نظارت شود.
خبرنگار: الهام خانی