کمیسیون آب‌های زیرزمینی یکی از موارد با اهمیّت است که باید تقویت شود مهرابی در نشست حقوق آب که با همّت شرکت آب منطقه‌ای کردستان و با حضور مدیر عامل این شرکت، مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیران و کارشناسان دفاتر حقوقی، حوزه‌های حفاظت و بهره‌برداری و مهندسی رودخانه، شرکت‌های آب منطقه‌ای […]


کمیسیون آب‌های زیرزمینی یکی از موارد با اهمیّت است که باید تقویت شود

مهرابی در نشست حقوق آب که با همّت شرکت آب منطقه‌ای کردستان و با حضور مدیر عامل این شرکت، مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیران و کارشناسان دفاتر حقوقی، حوزه‌های حفاظت و بهره‌برداری و مهندسی رودخانه، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های آذربایجان غربی – شرقی، اردبیل، گیلان و زنجان روز دوشنبه ۶ آذر در محل سالن جلسات مجتمع ایثار سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اهمیّت و جایگاه کمیسیون‌ها بالاست، تا جایی که کمیسیون‌های شبهه قضایی استان بسیار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در ادامه این نشست هشت ساعته معاون دادستان مرکز استان کردستان، بیان کرد: بحث کمیسیون آب‌های زیرزمینی یکی از موضوعات مهم است که باید تقویت شود.
وی عنوان کرد: در بحث کمیسیون آب‌های زیرزمینی ادارات استان باید تعامل و همکاری بیشتری را با هم داشته باشند.
معاون دادستان مرکز استان کردستان و قاضی کمیسیون امور آب‌های زیرزمینی، افزود: در بررسی پرونده‌ها و رسیدگی به تخلفات باید حساسیّت موجود در هر پرونده بنا به ضرورت و اهمیّت آن به کمیسیون ابلاغ شود.
وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون آب‌های زیرزمینی برخی تخصص لازم را ندارند و این مسأله باید بصورت جدی بررسی و کارسازی شود.
مهرابی، افزود: نبود سامانه ابلاغ هم مشکل بعدی است که ابلاغ‌ها در برخی شهرستان‌ها خصوصاً مریوان، دیر اعلام می‌شود و باید یک سامانه برای آن تعریف شود.
معاون دادستان مرکز استان کردستان و قاضی کمیسیون امور آب‌های زیرزمینی، اظهار داشت: از مباحث مهم دیگر انباشت زیاد پرونده‌هاست که باید همکار قضائی در این حوزه افزایش یابد و یا تعداد کمیسیون‌ها بیشتر شود، تا روند بررسی و رسیدگی به مسائل پرونده ها تسریع و تسهیل گردد.
مهرابی در خاتمه اظهار داشت: استفاده از نیروهای قراردادی و شرکتی برای حوزه گشت و بازرسی مناسب نیست و همکار و نیروهای ثابت در آن مورد بهره‌وری بیشتر دارند و رصد و پایش این افراد جهت اثرگذاری بیش از پیش ضروری است.