پیکرتراشی درختان بی‌جان در سنندج/درختان بی‌جان سطح شهر جان می‌گیرند سرپرست سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: یکی از جدیدترین برنامه‌های این سازمان، پیکر تراشی بر روی درختان قطور خشک در سطح شهر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی اصغری گفت: با اشاره به وظایف […]

پیکرتراشی درختان بی‌جان در سنندج/درختان بی‌جان سطح شهر جان می‌گیرند

سرپرست سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: یکی از جدیدترین برنامه‌های این سازمان، پیکر تراشی بر روی درختان قطور خشک در سطح شهر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی اصغری گفت: با اشاره به وظایف شهرداری در حوزه سیما، منظر و فضای سبز منظر شهری مجموعه‌ای از عوامل طبیعی و مصنوعی است که تحت تاثیر ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یک شهر است.

به گفته وی، منظر شهری یکی از عوامل کیفی و مطلوبیت شهرها، واقعی و عینی بوده و حاصل مشاهده و درک مظاهر گوناگون و ملموس شهر اعم از بناها، فضاها، فعالیت‌ها، صداها، بوها و …هنگام مواجه شهروندان با پدیده شهر است.

سرپرست سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای ارتقای منظر شهری اقدامات مختلفی را از جمله توسعه فضای سبز، رنگ آمیزی دیوارها، نسب المان‌های مختلف و …انجام داده است.

اصغری افزود: یکی از جدیدترین برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج پیکر تراشی بر روی درختان قطور خشک در نقاط مختلف شهر  است.

وی عنوان کرد: درختان قطور خشک شده در چند نقطه شهر سنندج شناسایی شده و کار پیکرتراشی روی این درختان توسط هنرمند پیکرتراش تیمور ایوبی آغاز شده است.

به گفته سرپرست سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، طرح‌های آلات موسیقی، کتاب و صنایع دستی است برای پیکرتراشی روی این درختان انجام می‌شود چرا سنندج شهر خلاق موسیقی جهان، پایتخت کتاب ایران و از قطب‌های تولید صنایع دستی در کشور است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان