پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت روز ملی سینما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت ۲۱ شهریورماه روز ملی سینما پیام صادر کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت 21 شهریورماه روز ملی سینما پیام به […]

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت روز ملی سینما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت ۲۱ شهریورماه روز ملی سینما پیام صادر کرد.

نگارخانه هنر سنندج بازگشایی می شود@&ֱ\

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت 21 شهریورماه روز ملی سینما پیام به شرح زیر صادر کرد:

«هنرمندان پویا و خلاق هنر هفتم در استان فرهنگی کردستان به عنوان خادمی فرهنگی افتخار می کنم که حضور فعالانه شما خوبان در ترسیم و تثبیت سینمای متعهد و اخلاق مدار با موفقیت های برون مرزی همراه بوده و هست. روز ملی سینما را نمادی از تکریم کرامت والای پدیدآورندگان آثار برگرفته از اصول،ارزش ها و فرهنگ سرزمینی می دانم که در برهه های تاریخی نمایشی از اقتدار و شوکت ایران اسلامی را بازتاب داده اند. صحبت از رویاها مانند صحبت کردن در مورد فیلم است، زیرا سینما از زبان رویاها استفاده می کند. سال ها می توانند در یک ثانیه بگذرند و شما می توانید از جایی به جای دیگر پرش کنید. این زبان ساخته شده از تصویر است. و در سینمای واقعی، هر شی و هر نوری به معنای چیزی است، مثل رویا. قطعا تلاش دولت مردمی جهت دیده شدن اقدامات جهادی ملت از دریچه سینما قابل تعمق است که شاخص بارز آن ظهور و ثبوت شورای عالی سینما و شوراهای متناظر استانی آن است و قطعا ما نیز در کنار شما برای نمایش آثار فاخر تان از هر تلاشی دریغ نخواهیم کرد و گرامیداشت این روز ملی را ارزشیابی و ارزیابی عملکرد یکساله اهالی این هنر ناب و ترسیم گام های پیش رو می دانیم. سینما و مردم در کنار هم دو مولفه مهم برای توسعه استان از بعد رسانه ای این هنر است و تا مادامیکه آثار هنری این عرصه بتواند روایتی خلاقانه و تاثیرگذار در روابط انسانی و جتماعی را منعکس نماید مصداق دمیدن روح تعهد در کالبد جامعه را تحقق داده است. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن استقبال از رویدادهای موثر سینمایی در کردستان از تولید آثار ملی در استان و برگزاری جشنواره ،همایش و نشست های تخصصی بر پویایی و انسجام تشکل های سینمایی در استان با بن مایه آموزش و دانش افزایی در این حوزه تاکید می نماید. کردستان دارای سوژه های بکری است که ایران زمین تشنه دیدن آن از دریچه هنر سینما است. فیلمساز کردستانی دارای نبوغ،تعهد و خلاقیت ارزشمندی است که با حمایت و هدایتی هدفمند می تواند سفیر فرهنگی خوبی برای استان و کشورمان باشد. رشد به روز رسانی تجهیزات سالن های نمایش فیلم استان در دو سال اخیر و ارتقا سرانه فضای سینمایی استان بارفه های امید را پر رنگ و تلاش مضاعف در تولید را دوصد چندان نموده است. موفقیت فزون سینماگران استان آرزوی این حقیر بوده و از خداوند منان برایتان توفیق روزافزون را خواهانم».

کویستان عبدالحکیمی