بت دل وکیو، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه گفت که این نیرو تصمیم گرفت که پرواز همه ۲۰ بمب افکن استراتژیک اسپیریت بی- ۲ ( B-۲ Spirit ) را برای بررسی مشکلات احتمالی ایمنی به حالت تعلیق در آورد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزار یتاس می گوید ؛ وکیو در جمع خبرنگاران […]

بت دل وکیو، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه گفت که این نیرو تصمیم گرفت که پرواز همه ۲۰ بمب افکن استراتژیک اسپیریت بی- ۲ ( B-۲ Spirit ) را برای بررسی مشکلات احتمالی ایمنی به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزار یتاس می گوید ؛ وکیو در جمع خبرنگاران افزود: این تصمیم در پی نقص فنی و امنیتی و فرود اضطراری یکی از بمب افکن های رادارگریز در جریان پرواز در ۱۰ دسامبر گرفته شد.

او ادامه داد: فرماندهی دستور “توقف پرواز به دلیل امنیتی” را صادر کرد تا همه B-۲ ها پس از حادثه بررسی شوند.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا تصریح کرد ؛ در حال حاضر تاریخ تخمینی برای پایان توقف امنیتی وجود ندارد. هر حادثه منحصر به فرد است و ما در حال ارزیابی هستیم که چه چیزی اشتباه رخ داده است و چگونه می توانیم خطرات را در آینده به حداقل برسانیم.

دل وکیو گفت: پس از تکمیل تحقیقات امنیتی، عملیات عادی خود را از سر خواهیم گرفت.

همه بمب افکن های B-۲ در پایگاه نیروی هوایی وایتمن در میسوری قرار دارند. باند این پایگاه پس از فرود اضطراری در ۱۰ دسامبر بسته شد.

سخنگوی نیروی هوایی گفت که پایگاه هوایی “به صورت شبانه روزی” برای بازسازی این بمب افکن ها کار می کند.