کشورهای عربی از اقدامات اردن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور در پی بروز ناآرامی های اخیر حمایت کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رسانه های عربی، پارلمان عربی در بیانیه خود “با اردن در جنگ علیه تروریسم ابراز همبستگی و از همه اقدامات این کشور برای حفظ امنیت و […]

کشورهای عربی از اقدامات اردن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور در پی بروز ناآرامی های اخیر حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رسانه های عربی، پارلمان عربی در بیانیه خود “با اردن در جنگ علیه تروریسم ابراز همبستگی و از همه اقدامات این کشور برای حفظ امنیت و ثبات و حفاظت از شهروندان اردنی و مبارزه با تفکرات افراطی حمایت کرد. “

این بیانیه همچنین “به اردن به خاطر کشته شدن شماری از نیروهای این کشور در جریان انجام وظیفه برای حفظ امنیت و ثبات اردن و مقابله با تروریست ها و قانونشکنان تسلیت گفت”.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز به نوبه خود در بیانیه ای تاکید کرد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با دولت اردن در مقابله با تهدیدات امنیتی اعلام همبستگی می کند.

«نایف الحجرف» افزود که موضع ثابت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، محکومیت و مخالفت با انواع خشونت، افراط گرایی و تروریسم است.

الحجرف گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از اقدامات و تدابیر امنیتی اردن در راستای حفظ امنیت شهروندان و تمام افراد مقیم در این کشور حمایت می کند.

وی ضمن تمجید از هوشیاری مقامات امنیتی اردن و قدرت تعامل آن ها با عناصر تحت تعقیب، خواستار تقویت همکاری های بین المللی در مقابله با تروریسم و خشکاندن منابع مالی و فکری آن ها شد.

سازمان امنیت عمومی این کشور دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی اردن توانستند در عملیات خود فرد مظنون به قتل الدلابیح معاون رئیس پلیس استان معان را بکشند.

این سازمان در بیانیه مطبوعاتی خود اضافه کرد که این فرد دارای افکار تکفیری بود و در این پیوند، هشت نفر دیگر نیز دستگیر شدند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

براساس اعلام سازمان امنیت عمومی اردن، در عملیات یاد شده سه نفر از نیروهای امنیتی نیز کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان امنیت عمومی اردن پیش تر اعلام کرده بود که در پی گسترش ناآرامی ها به خاطر افزایش قیمت سوخت در این کشور، الدلابیح معاون رئیس پلیس استان معان طی یک تیراندازی کشته شد. این افسر عالی رتبه اردنی درحال مقابله با اقدامات تخریبی تجمع کنندگان در منطقه الحسینیه در استان معان بود که با شلیک گلوله به ناحیه سر کشته ‌شد.

سازمان یاد شده روز شنبه نیز از دستگیری۴۴ نفر در پی ناآرامی های این کشور خبر داد ‌و اعلام کرد که این افراد اقدامات تخریبی و اغتشاش گرانه انجام داده اند.

سازمان امنیت عمومی اردن همچنین تدابیر امنیتی و گشت زنی‌ها در استان‌های مختلف این کشور را افزایش داد و هدف از آن را مقابله با اقدامات خرابکارانه، تضمین اجرای قانون و محافظت از امنیت شهروندان عنوان کرد.

احمد الصفدی رئیس پارلمان اردن نیز گفته که ملت، ارتش، سرویس‌های امنیتی و نهادهای مختلف اردن، بر سر امنیت داخلی، ثبات کشور، حاکمیت قانون و جایگاه اجماع نظر دارند و اجازه خدشه دار شدن آن را نخواهند داد.

هیات وزیران اردن هم در بیانیه ای اعلام کرد که با افرادی که امنیت کشور را مختل و به نیروهای امنیتی حمله و به املاک و اماکن عمومی و خصوصی دست اندازی کنند، مماشات نمی شود.

دولت اردن تاکید کرد، کسانی که از شرایط کنونی کشور به منظور ایجاد هرج و مرج و دهشت افکنی میان شهروندان سوء استفاده کنند، برخورد می شود.

منابع خبری دیروز دوشنبه از بازگشت آرامش نسبی به اردن درپی اعتراضات اخیر و استقرار نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و آرامش و اقدامات پیشگیرانه آنها در این زمینه خبر دادند.