مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ناآرامی‌های اخیر صرفاً در چند روز ابتدایی موجب افزایش عرضه‌ها در بورس شد، اما بازار در روزهای پایانی هفته گذشته با کنترل هیجانات و خاموش شدن اغتشاشات، تعادل خود را به دست آورد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «حمیدرضا فولادگر» به ارزیابی روند این روزهای معاملات بورس […]

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ناآرامی‌های اخیر صرفاً در چند روز ابتدایی موجب افزایش عرضه‌ها در بورس شد، اما بازار در روزهای پایانی هفته گذشته با کنترل هیجانات و خاموش شدن اغتشاشات، تعادل خود را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «حمیدرضا فولادگر» به ارزیابی روند این روزهای معاملات بورس و عوامل تاثیرگذار بر ریزش اخیر شاخص بورس پرداخت و افزود: بازار سهام در طی دو سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات ریشه‌ای مانند قیمت‌گذاری دستوری روندی نزولی را در پیش گرفت و وارد مسیر نوسانی شد.

وی به اغتشاشات اخیر حاکم در سطح کشور و نیز تاثیر آن بر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: بارها شاهد بوده‌ایم که در مواردی وجود برخی از ریسک‌های زودگذر بر شتاب ریزش شاخص بورس افزوده است و برای مدتی معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

فولادگر اظهار داشت: ناآرامی‌های اخیر نیز صرفاً در چند روز ابتدایی موجب افزایش عرضه‌ها شد، اما هفته گذشته با کنترل هیجانات و خاموش شدن اغتشاشات، بازار تعادل خود را در روزهای پایانی هفته به دست آورد.

‎مشاور وزیر اقتصادی تاکید کرد: بهتر است اقدامی صورت گیرد تا معاملات بازار سرمایه از طریق سازوکار افزایش سودآوری شرکت‌ها، رفع موانع تولید، افزایش شفافیت متغیرهای مهم اقتصادی، کاهش تصدی‌گری دولت و اعتماد به سازوکار بازار بهبود یابد و تغییر مسیر دهد.

وی اظهار داشت: زمانی که بستر کسب و کار شرکت‌ها امنیت پیدا کند، سرمایه‌گذاری و تولید توجیه‌پذیر خواهد بود و خود به خود این عملکرد مثبت در قیمت سهام شرکت‌ها نیز منعکس می‌شود.