ضرورت تدوین پیوست حوزه کودک و نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: با هدف جامعه سازی و در ادامه تمدن سازی، ضروری است در تمام فعالیت های فرهنگی پیوست حوزه کودک و نوجوان آن تدوین شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام‌ حامد اهتمام؛ اظهار کرد: از […]

ضرورت تدوین پیوست حوزه کودک و نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: با هدف جامعه سازی و در ادامه تمدن سازی، ضروری است در تمام فعالیت های فرهنگی پیوست حوزه کودک و نوجوان آن تدوین شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام‌ حامد اهتمام؛ اظهار کرد: از نظر کارشناسان حوزه تربیت، بهترین و مهم‌ترین زمان برای آموزش‌پذیری، یادگیری و تأثیرگذاری تربیتی در سنین کودکی و نوجوانی است که زمان طلایی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ادبیات دین مبین اسلام نیز به سال‌های اول زندگی توجه ویژه‌ای شده است، افزود: اگر بتوانیم برای مقطع کودکی و نوجوانی بسته اقدامی مؤثر با رنگ و بوی دینی به والدین پیشنهاد دهیم از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات جامعه پیشگیری کرده‌ایم و کار در حوزه کودک و نوجوان به تعبیری سرمایه‌گذاری برای سالم‌سازی جامعه در آینده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بر اساس مسائل روان‌شناسی و روان‌شناختی، بیشتر اختلالات و آسیب‌هایی که فرد در طول زندگی با آن مواجه می‌شود به دوران کودکی بر می‌گردد و تربیت غیراصولی باعث اختلال در امور مهم زندگی و تصمیمات و اقدامات ناصحیحی را به دنبال خواهد داشت.

وی یکی از سیاست‌های معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را توجه به آموزش و تقویت دینی کودکان و نوجوانان بیان کرد و گفت: رویداد جامع و جشن کودک و نوجوان اصفهان و سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان فرصتی بود برای مبلغان تخصصی و استارتاپ‌های تخصصی کودک و نوجوان و کارشناسان خانواده که با حضور آنها جشنواره رنگ متفاوت‌تری به خود گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اهتمام افزود: این فعالیت می‌تواند یک مدل باشد برای تمام فعالیت‌های فرهنگی دیگر که هرجا کار فرهنگی قرار است انجام شود، پیوست حوزه کودک و نوجوان آن هم برنامه‌ریزی شود.

لازم به ذکر است رویداد جامع و جشن کودک و نوجوان اصفهان و سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور چهار گروه تبلیغی از معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و ۱۰ استارتاپ تخصصی کودک و نوجوان از خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به این دفتر از ۱۸ تا ۲۱ مهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان برگزار شد.