سرپرست شبکه دامپزشکی قروه گفت: عاملان ذبح و توزیع گوشت اسب در یکی از روستاهای حاشیه قروه استان کردستان شناسایی و بازرسان دامپزشکی مانع ورود این گوشت به سفره مردم شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، پویا علی محمدزاده، در قروه از کشف گوشت غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و […]

سرپرست شبکه دامپزشکی قروه گفت: عاملان ذبح و توزیع گوشت اسب در یکی از روستاهای حاشیه قروه استان کردستان شناسایی و بازرسان دامپزشکی مانع ورود این گوشت به سفره مردم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، پویا علی محمدزاده، در قروه از کشف گوشت غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت:با تلاش اکیپ‌های شبکه دامپزشکی قروه، دستور دادستان و همکاری پلیس اماکن و نیروی انتظامی، لاشه اسب کشتار شده قبل از ورود به سفره مردم در یکی از روستاهای نزدیک این شهرستان کشف و ضبط شد.
وی به نتیجه بررسی‌های مستمر بازرسان دامپزشکی و جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام، نظارت بر بهداشت عمومی و تأمین امنیت غذایی مردم قروه اشاره کرد و افزود:در یکی از روستاهای اطراف قروه مکان کشتار غیرمجاز دام شناسایی و با دستور دادستان عمومی و انقلاب و همکاری پلیس اماکن و نیروی انتظامی حکم ورود به خانه باغی که در آن کشتار غیرمجاز انجام می‌شد اخذ و محموله ضبط و معدوم‌سازی شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی قروه با تأکید بر اینکه مصرف‌کنندگان انواع گوشت و مواد پروتئینی را تنها از مراکز مجاز دارای پروانه کسب و تأییده شبکه دامپزشکی تهیه کنند،تصریح کرد:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عرضه غیرمجاز سریعاً گزارشات خود را به سامانه ۱۵۱۲ اعلام کنند.
محمدزاده گفت: از همکاری و اقدام به موقع دادستان عمومی و انقلاب و پلیس اماکن نیروی انتظامی قروه در برخورد قاطع با متخلفان در این شهرستان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان