سید بزرگوار و عالم عادل عالیقدر و معلم اخلاق و معنویات، حجت الاسلام و المسلمین، شهید عظیم الشأن، مرحوم حاج سید اسدالله مدنی – رضوان الله علیه – همچون جد بزرگوارش در محراب عبادت به دست منافقی به شهادت رسید. سید اسدالله مدنی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در تبریز، به دنیا آمد. وی دروس […]

سید بزرگوار و عالم عادل عالیقدر و معلم اخلاق و معنویات، حجت الاسلام و المسلمین، شهید عظیم الشأن، مرحوم حاج سید اسدالله مدنی – رضوان الله علیه – همچون جد بزرگوارش در محراب عبادت به دست منافقی به شهادت رسید.

سید اسدالله مدنی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در تبریز، به دنیا آمد. وی دروس ابتدایی علوم دینی را در حوزه علمیه یزد فرا گرفت و برای ادامهٔ تحصیل عازم قم شد و در آنجا تحصیلات خود را به پایان رساند. سپس چندین سال در حوزهٔ علمیه نجف به تدریس مشغول گشت و در سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت و بر اثر مخالفت با حکومت محمدرضا شاه به کنگان تبعید شد. آیت الله مدنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نمایندگی از همدان به مجلس خبرگان راه یافت. امام خمینی طی حکمی در ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۵۸ وی را به سمت امامت جمعه همدان و تصدی در امور حسبیه و شرعیه منصوب کردند.

آیت الله مدنی سرانجام در روز بیست و یکم شهریور ماه ۱۳۶۰ در حال اقامه نماز جمعه در محراب عبادت به دست منافقین به شهادت رسید.

گوینده: اکرم کریمی

تهیه کننده: پایگاه خبری شهید یاران