فضای مثبتی در حمایت از تولید دانش بنیان در کشور ایجاد شده است معاون صنایع عمومی وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: فضای مثبتی در جهت حمایت از تولید دانش بنیان در کشور ایجاد شده و فعالان صنعتی و شرکت‌ها در صورتی که این خطر در زمینه سرمایه گذاری با شرکت های دانش بنیان […]

فضای مثبتی در حمایت از تولید دانش بنیان در کشور ایجاد شده است

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: فضای مثبتی در جهت حمایت از تولید دانش بنیان در کشور ایجاد شده و فعالان صنعتی و شرکت‌ها در صورتی که این خطر در زمینه سرمایه گذاری با شرکت های دانش بنیان را بپذیرند، حمایت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد مهدی برادران روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از بزرگترین بدنه آسیاب گلوله ای در اصفهان افزود: بستر اعتماد و خطر توسط وزارت صمت و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مهیا و ابلاغ شده است اما هر کار جدیدی مقداری موجب ریسک و خطر می شود و احتمال اینکه مدیران تمایل به انجام کارها را با روش‌های قبلی داشته باشند و این خطر و ریسک را نپذیرند و اعتمادی به روش، متد و دانش جدید نداشته باشند، وجود دارد.

وی ادامه داد: ۲ رویکرد برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان داریم یکی اینکه شرکت‌های کوچک دانش بنیان را تقویت کنیم و اما رویکرد دوم و موثرتری که زودتر به نتیجه می‌رسد این است که شرکت‌های که تا کنون تولیدات غیر دانش بنیان داشتند با اعتماد و خطر با شرکت های دانش بنیان همکاری کنند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد حمایت از شرکت های دانش بنیان و با توجه به نامگذاری امسال با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، اظهار داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت جلسه های مختلفی را با شرکت‌های بزرگ اقتصادی فعال در حوزه صنعت، معدن برگزار کرده است و در قالب آیین نامه تکالیفی را مشخص کردند که یکی از آنها این است که شرکت‌های بزرگی که در حال فعالیت هستند در هر عرصه ای که فعالیت می‌کنند باید همان فعالیت‌های قبلی خود را با رویکرد استفاده از شرکت های دانش بنیان انجام دهند.

وی با بیان اینکه احتمال شکست و موفقیت در هر کار جدیدی وجود دارد اضافه کرد: هدف‌گذاری دقیق و کمی در مجموعه های مرتبط با وزارت صمت و هلدینگ‌ها انجام شده است که در هر عرصه ای از تولیدات و اعتبارات باید از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

برادران اضافه کرد: شعار ما می توانیم بعنوان شعار اصلی انقلاب، امام (ره) و تمام جریان‌های صنعتی و معدنی و تُجار کشور است و این شعار نمادهای مختلفی دارد که امروز یکی از آنها در این مجموعه صنعتی تحقق پیدا کرده و هر چه بیشتر این شعار را صرف می‌کنیم و نمونه های بیشتری از این افتخارات را برای کشور خلق می‌کنیم، دشمنان از ما ناراحت‌تر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و جریان‌های مخالف “ما می توانیم “ابتدای امسال اعلام می‌کردند که به‌دلیل نداشتن توان اداره کارگران توسط کارفرماها، همه کارگران بیکار و اخراج می‌شوند اما تا امروز ۴۲۵ هزار نفر به بیمه پردازها در کشور اضافه شده و با وجود فشار اقتصادی زیاد به کارفرماها اما حقوق همه کارگران پرداخت شده و فرایند تولید و توسعه ادامه پیدا کرده است.

به گفته وی، آمارها نشان می‌دهد که صادرات، تولید ایجاد اشتغال نسبت به سال گذشته رشد داشته و ۴۲۵ هزار نفر به تعداد افراد بیمه پرداز اضافه شده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت افزود: تمام خانه های صنعت و مجموعه‌های مختلف و انجمن‌های تخصصی در این ایام که دغدغه هایی برای صنعت و معدن در کشور ایجاد شده بود، اعلام می کردند که در یک سال گذشته امیدهایی شکل گرفته که در صورتی که در سال های پیش از دولت سیزدهم ۱۰ سال رشد اقتصادی متوسط صفر را داشتیم اما در یک‌سال اخیر رشد اقتصادی و رشد صادرات ما شتاب گرفته و به تناسب آن هر انجمن تخصصی در حوزه خود ابراز می کرد، که اقدامات بزرگی انجام شده است.

وی گفت:همه این اقدامات به‌عنوان یک رای اعتماد صنعت به مجموعه وزارتخانه محسوب می‌شود و فعالان صنعتی این درخواست را از نمایندگان مجلس دارند که رای اعتماد اصلی فرصت مجدد را به این مجموعه بدهند تا کارها تکمیل شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت با بیان اینکه اقدامات افتخار آفرین متخصصان این صنعت در این مرز و بوم ثبت خواهد شد، گفت: ایرانی آباد با اتکای مجلس، دولت و مردم و متخصصان دانشگاهی شکل گرفته و همه باید بسیج شویم و مشابه این آسیاب گلوله ای که امروز بومی سازی شده را به تولید انبوه برسانیم و نه تنها برای کشور خودمان بلکه به دیگر کشورها هم صادر کنیم.

برادران اظهار داشت: حضور بین صنعتگران، مهندسان و طراحان بزرگترین بدنه آسیاب گلوله ای که برای اولین بار با قُطر ۵.۵ متر و طول ۱۲ متر طراحی شده در سال می‌تواند هزار و ۲۰۰ تن و بیش از ۲ میلیون تن کنستانتره را برای کشور به ارمغان آورد.

شایان ذکر است، با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت و ددبیر ستاد تسهیل ورفع موانع تولید کشور در شهرستان صنعتی دولت آباد از محصول بومی سازی شده ” بدنه آسیاب گلوله‌ای برای اولین بار در کشور رونمایی شد.

تولید این محصول از خروج بیش از یک‌میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.