پلیس فرانسه یک اردوگاه مهاجران بیشتر افغانستانی را در شمال پاریس تخلیه کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،از یک ماه پیش نزدیک به هزار مهاجر بیشتر افغانستانی در مکانی زیر بخشی از خطر متروی هوایی در محله «لا شاپل» در شمال پاریس اردوگاهی برقرار کرده و در آن قامت داشتند. […]

پلیس فرانسه یک اردوگاه مهاجران بیشتر افغانستانی را در شمال پاریس تخلیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،از یک ماه پیش نزدیک به هزار مهاجر بیشتر افغانستانی در مکانی زیر بخشی از خطر متروی هوایی در محله «لا شاپل» در شمال پاریس اردوگاهی برقرار کرده و در آن قامت داشتند.

نیروهای پلیس صبح امروز در حالی به جمع کردن این اردوگاه اقدام کردند که تعدادی از نهادهای مدافع حقوق مهاجران معتقدند این عملیات صدها نفر را بی‌خانمان می‌کند.

فلور ژوده از مسئولان یک نهاد حامی مهاجران (Utopia۵۶) با اعلام اینکه عملیات پلیس ساعت ۷ صبح امروز آغاز شده است، گفت: این اردوگاه یک ماه پیش در پی جمع‌آوری اردوگاه دیگری برپا شده بود و در روزهای اخیر جمعیت آن افزایش یافته بود.

بنابر آمار موسسه دیگری (France terre d’asile)، ۶۰۰ تا ۷۰۰ مهاجر در این پناهگاه مستقر بودند و به گفته یک نهاد دولتی ۶۳۴ نفر در محل دیگری اسکان داده شدند اما به گفته ژوده، ۴۰۰ مهاجر دیگر بدون هیچ گزینه اسکان رها شده اند.