عملیات وعده صادق نمایش اقتدار انقلاب در سال چهل و پنجم بود کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بازتاب و ویژگی‌های عملیات وعده صادق اظهار کرد: این عملیات چون نمایش اقتدار انقلاب در سال ۴۵ بود دارای بازتاب مهمی است. سید رضا حجازی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری شهید یاران، با اشاره […]

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بازتاب و ویژگی‌های عملیات وعده صادق اظهار کرد: این عملیات چون نمایش اقتدار انقلاب در سال ۴۵ بود دارای بازتاب مهمی است.

سید رضا حجازی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری شهید یاران، با اشاره به عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی در راستای تنبیه رژیم صهیونیستی و انتقام خون شهید زاهدی و ۷ نفر از دیپلمات‌های ایران سرکنسولگری ایران در کشور سوریه انجام گرفت، اظهار کرد: این عملیات دارای اهداف، بازتاب و ویژگی‌هایی است.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی اذعان کرد: مقام معظم رهبری در این پیام فرمودند: (رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد)
لذا این عملیات باهدف انتقام و تنبیه رژیم غاصب جعلی انجام شد.
حجازی هدف دیگر این عملیات را ایجاد بازدارندگی نظامی برای کشور ایران بیان کرد و افزود: ایجاد امنیت پایدار نیز از دیگر اهداف عملیات وعده صادق بود.
وی با بیان اینکه این عملیات چون نمایش اقتدار انقلاب در سال ۴۵ بود دارای بازتاب مهمی است، تصریح کرد: ابتدا اینکه این عملیات معادله جدید منطقه‌ای با عنوان (چشم در برابر چشم) را به همه دشمنان به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد؛ چون دارای قدرت ضربه متقابل شده‌ایم و در مقابل فشار حداکثری پاسخ حداکثری خواهیم داد.
کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: بازتاب دیگر این عملیات شکل‌گیری غرب آسیا (خاورمیانه) جدید محوریت انقلاب اسلامی خواهد بود؛ چون بعد از ۷۵ سال اولین ضربه یک قدرت اسلامی به این رژیم بود و پدافند ترکیبی و گنبد آهنین را با شکست روبرو کرد.
وی با اشاره به اینکه این عملیات که یک حرکت ترکیبی نظامی اطلاعاتی و سایبری دارای ویژگی‌های خاصی هست، اظهار کرد:
ابتدا اینکه عملیات آشکار بود، دوم اینکه مشروع بود؛ چون دفاع بود و فقط تنبیه و انتقام بود.
حجازی در پایان تأکید کرد: در این حرکت سناریوی A انجام شده و اگر این رژیم بخواهد حمله دیگری انجام دهد سناریوی B و c در دستور کار ایران خواهد بود و خیلی شدیدتر و مخرب برای نابودی و محو اسرائیل خواهد بود.
به امید پیروزی محور مقاومت درجهان والسلام
خبرنگار: الهام خانی