نمایندگی استاندارد فارس مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز  افتتاح شد مهدی اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جریان سفر به شیراز و با حضور منطقه ویژه اقتصادی شیراز، واحد استاندارد در منطقه ویژه اقتصادی شیراز را افتتاح کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه […]

نمایندگی استاندارد فارس مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز  افتتاح شد

مهدی اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جریان سفر به شیراز و با حضور منطقه ویژه اقتصادی شیراز، واحد استاندارد در منطقه ویژه اقتصادی شیراز را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /استاندارد، اسلام‌پناه چهارشنبه ١۶ شهریور در این مراسم بیان کرد: خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی شیراز جزو مناطق ویژه اقتصادی موفق کشور است.
او با بیان اینکه ٩٠ درصد شهرک‌ها و واحدهای صنعتی کشور را بازدید کرده‌ایم، گفت: پویایی، سرزندگی و تفاوت‌ها را از درب ورودی نواحی و شهرک‌های صنعتی متوجه می‌شویم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین با بیان اینکه اگر زیرساخت وجود داشته باشد، سرمایه گذار هم می‌آید، بیان کرد: شهرک‌های صنعتی ایراد ماهیتی دارند و دولتی اداره می‌شوند.
او همچنین خواستار هماهنکی برای تدوین شاخص ها در خصوص  منطقه ویژه اقتصادی شیراز به عنوان منطقه ویژه اقتصادی شد تا الگو و مزیتی برای کشور باشد و  اعلام کرد که در این باره تفاهم نامه‌ای با منطقه ویژه اقتصادی شیراز منعقد خواهد شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: نیروهای فنی، متخصص و نخبه در استاندارد به کار گرفته شده‌اند. 
محسن ربانی‌زاده، معاون امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این مراسم بیان کرد: در راستای کوتاه کردن فرایندهای استعلام و … برخی اختیارات به استان‌ها تفویض شود. 
او تصریح کرد: اداره کل استاندارد فارس، گل سر سبد ادارات این استان است.
بنابراین گزارش، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این منطقه پرداخت و اعلام کرد که خوشبختانه واحدهای مستقر در این منطقه از کمترین مشکل استاندارد برخوردار هستند و نزدیک به صفر است.
همچنین رییس سازمان ملی استاندارد ایران از اداره کل گمرکات فارس که در منطقه ویژه اقتصادی شیراز مستقر است و یک واحد تولیدی(قصر بازی) بازدید کرد.