تحلیلگران اقتصادی برآورد کرده‌اند که در پی بروز تورم و رکود، شرکت‌های آمریکایی با بیشترین سقوط سهام از زمان وقوع همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ مواجه شده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از تارنمای روزنامه فایننشال تایمز، براساس پیش‌بینی‌های تحلیلگران وال استریت، شرکت‌های آمریکا با شدیدترین کاهش سود خود نسبت به ماه‌های […]

تحلیلگران اقتصادی برآورد کرده‌اند که در پی بروز تورم و رکود، شرکت‌های آمریکایی با بیشترین سقوط سهام از زمان وقوع همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ مواجه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از تارنمای روزنامه فایننشال تایمز، براساس پیش‌بینی‌های تحلیلگران وال استریت، شرکت‌های آمریکا با شدیدترین کاهش سود خود نسبت به ماه‌های اولیه بعد از آغاز همه گیری کووید-۱۹ روبرو شده‌اند و دلیل این امر تورم بالا و ترس از رکود و کاهش تقاضا بیان شده است.

بر اساس برآورد این تحلیلگران، شرکت‌های موجود در شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نَزدَک) کاهش ۶.۸ درصدی درآمد را سه ماهه نخست سالجاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه می‌کنند که به عقیده کارشناسان این بزرگترین سقوط از سال ۲۰۲۰ و آغاز کووید-۱۹ است که منجر به تعطیلی گسترده اقتصادی شد.

بر اساس این گزارش، دورنمای غم‌انگیزی که تحلیلگران وال استریت ترسیم کرده‌اند، بازار پررونق را برای سال جاری رد می‌کنند و شاخص S&P هم خود دلیلی بر این مدعاست.

گفته می‌شود در سال ۲۰۲۳ شرکت‌ها بیش از پیش نسبت به کاهش سود در سه ماهه نخست هشدار داده‌اند و در این زمینه می‌توان به اخطار ۷۸ شرکت نسبت به کاهش عایدی اشاره داشت. در این میان صنعت نیمه هادی‌ها که مربوط به بخش گسترده فناوری اطلاعات است، ۱۱ هشدار از این دست ارائه کرده است.

افزایش فشار بر بیزینس های آمریکایی

همزمان تحلیلگران گلدمن ساکس نیز در یادداشتی خطاب به مشتریان اعلام داشتند: «از آنجا که ورشکستگی‌های اخیر بانک‌ها در چند هفته آخر سه ماهه اتفاق افتاد، تاثیر کامل آن در گزارش‌های سه ماهه نخست ثبت نمی‌شود».

بنابراین به گفته کارشناسان، ورشکستگی سه بانک در سال جاری می‌تواند بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تا پایان سال ۲۰۲۳ فشار بیشتری وارد کند.

برآورد نه چندان خوشانید تحلیلگران از رشد سهام در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در حالی است که آن‌ها پیش از سه ماهه انتظارات بالاتری داشتند و در آخرین ماه از سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۰.۳ درصدی سود را پیش‌بینی کرده بودند.